6. juni 2020
Brian Høi ser frem til gensynet med kunderne i filialen på Torvet.                                                                                                                                                  Foto: Henrik Førby Jensen
gallery icon

Se billedserie

Brian Høi ser frem til gensynet med kunderne i filialen på Torvet. Foto: Henrik Førby Jensen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Ny direktør for Nordea i Køge

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ny direktør for Nordea i Køge
Ugeavisen Køge - 20. maj 2020 kl. 11:10
Af Henrik Førby Jensen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

De bløde værdier spiller en stor rolle for Brian Høis indstilling til stillingen som ny direktør i Nordeas filial i Køge.

Den 41-årige bankmand har været ansat hos Nordea i 20 år - heraf de seneste 15 år i bankens hovedafdeling i København og ser frem til udfordringen med store forventninger.

- Jeg er ansat til at levere en sund forretning, der giver overskud. Det er jeg med på, men det er ikke dét, der driver mig. Hvis jeg arbejder med mine kolleger som mennesker, er jeg sikker på, at det også giver resultater. På et tidspunkt fik jeg mulighed for at arbejde med ledelse i et forløb med de regionale ledere og jeg må bare sige, at jeg smaskforelskede mig i den særlige kultur i lokalafdelingerne. Der er en fantastisk parathed til forandring og en åbenhed og en evne til at lytte, understreger Brian Høi med sit karakteristiske smil.

Filialdirektøren fremhæver ærlighed som den værdi, han tillægger sin ledelsesfilosofi den største betydning.

- Jeg er helt sikkert værdidrevet og lægger vægt på at have hjertet med i mit arbejde. At sætte pris på hinanden som mennesker. Det lyder måske corny, men vi er utroligt ens, selvom vi er forskellige, mener filialdirektøren.

Den store banks styrke
Nordea er en af landets største banker og Brian Høi ser kombinationen af stor bank og lokal filial som en stor styrke i den intense konkurrence om kunderne i en købstad med et to-cifret antal pengeinstitutter.

- Vi gør alt, hvad vi kan for at hjælpe vores kunder. Det er derfor, det hedder rådgiver og ikke sælger. Vi kan trække på central ekspertise inden for boligfinansiering, pension og investering og mange af vores medarbejdere her i Køge har arbejdet i filialen i mange år og kender kunderne rigtig godt. Desuden er man velkommen til at kontakte os døgnet rundt alle ugens syv dage på Kontaktservice 24/7 - det kan vi kun, fordi vi er store og det har vores konkurrenter svært ved at matche, påpeger filialdirektøren.

Anderledes hverdag
Under coronakrisen har mange kunder benyttet sig af netop den service og mange har fået øjnene op for de mange digitale muligheder for at klare deres bankforretninger, oplever Brian Høi.

- Både vi og kunderne har skullet vænne os til langt flere online møder end normalt. Det er svært og det er tydeligt, at mange kunder glæder sig til at komme ind i den fysiske bank igen. Det glæder vi os også til - vi står nærmest som små hunde ved madskålen for at tage imod dem, men det bliver jo en lidt anderledes hverdag i banken, siger filialdirektøren.

Han har såmænd oplevet, at nysgerrige kunder har taget i døren for at se, om der nu skulle være åbnet igen.

Forsigtige kunder
Coronakrisen har påvirket alle dele af det danske samfund kraftigt og man kunne forestille sig, at usikkerhed om økonomi og jobsituation også ville påvirke kundernes adfærd. Brian Høis oplevelse en vis forsigtighed.

- Vi oplever ikke, at huspriserne er dykket - til gengæld er der lidt færre huse til salg. Vores investeringsrådgivning oplever generelt en positiv respons. Generelt har folk været gode til at have is i maven og tænke langsigtet, men det er klart, at nogle er blevet lidt mere forsigtige. Vores rådgivning går da også på langsigtede investeringer - sådan har strategien været i mange år, siger han.

En lokal bank
Den nye filialdirektør er bosiddende i Slangerup sammen med sin kone og deres to døtre og er helt bevidst om, at lokale banker også er en del af at lokalt miljø og er indstillet på, at Nordea skal være en aktiv og synlig medspiller. sidste år støttede filialen blandt Køge Handels "Festival of light", hvor bankens facaden blev oplyst i et imponerende 3D-show. Den slags initiativer er Brian Høi fortsat intersseret i at bakke op om.

- Festival of Lights er et godt eksempel på, hvordan jeg tænker, vi fremadrettet gerne vil være med til at fremme det lokale handelsliv - forskellige konkrete initiativer der kan gøre en forskel. Jeg kan mærke, at der er en stor stolthed over byen og det er helt forståeligt. Den er meget charmerende og vi skal være engageret på forskellig vis - men hvordan ved jeg ikke helt endnu, siger han.

Alle personer over 18 år har nu muligheden for at bestille en test for coronavirus, selv om de ikke har symptomer. Er det noget du vil benytte dig af?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk