27. januar 2021
Der kommer ekstra afgange på linje Bx med den nye køreplan, som træder i kraft den 14. december.
Der kommer ekstra afgange på linje Bx med den nye køreplan, som træder i kraft den 14. december.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Ny køreplan: Flere S-tog på travl strækning

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ny køreplan: Flere S-tog på travl strækning
Taastrup - 01. december 2020 kl. 17:52

Der er godt nyt til alle, der bruger S-toget på strækningen mellem Høje Taastrup og København.

Med den nye køreplan, som træder i kraft den 14. december, kommer der nemlig flere afgange i myldretiden med linje Bx, der som noget nyt får endestation i Buddinge i stedet for Farum.

Der kommer 12 nye Bx-afgange mellem Høje Taastrup og København H, mens der kommer seks nye afgange med linje Bx mellem Buddinge og København H.

De ekstra afgange med Bx tilgodeser de strækninger, hvor det vil gavne flest kunder, lyder det fra DSB.

Flere S-tog fredag og lørdag

Der er også godt nyt for dem, der bruger S-toget i aften- og nattetimerne. Også her kommer der nemlig flere S-tog at vælge mellem, idet linje A, B og C vil køre hver 10. minut frem til klokken 21.00 fredag aften og frem til klokken 20.00 lørdag aften. Det er én time længere de to aftener end i dag.

Tilsvarende udskyder DSB tidspunktet for overgange til nattog, som kører hver halve time, til klokken 1.30 natten efter fredag og lørdag. Det er én time senere end i dag.

Nye tider for lyntog

Også for nogle pendlere i lyntoget er det godt nyt i den nye køreplan.

Det såkaldte PendlerLyn, som kører alle hverdage, vil i den nye køreplan få nye afgangstider og vil som noget nyt standse i Roskilde. Med ændringerne kører PendlerLyn cirka en halv time forskudt af de InterCity-tog, der fortsat standser i Roskilde og Høje Taastrup.

Læs mere om de nye køreplaner på www.dsb.dk/k21.

Redaktionen

Ring på 43 77 26 30 eller skriv til:
redaktiontaastrup@sn.dk

Aftalepartier holder fast i, at biler skal kunne konfiskeres ved farlig kørsel - uanset om føreren ejer bilen. Er det en god idé?