17. oktober 2018
Borgerrådgiver Laila Lund (th) hjælper borgerne, hvis de er utilfredse med deres sagsbehandling.
Borgerrådgiver Laila Lund (th) hjælper borgerne, hvis de er utilfredse med deres sagsbehandling.
Foto: Kim Rasmussen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Klager giver bedre sagsbehandling

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Klager giver bedre sagsbehandling
Taastrup - 05. januar 2011 kl. 09:43
Af Stina Felby Egerup
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk
Høje-Taastrup: Borgernes klager skal bruges til at forbedre sagsbehandlingen i Høje-Taastrup Kommune.

Derfor følges klagerne til kommunens borgerrådgiver op med en handleplan fra administrationen, der skal påpege punkter, hvor sagsbehandlingen kan blive bedre.

Det skriver DAGBLADET Roskilde.

- Borgerrådgiverens beretning peger også på en række forbedringspunkter, og derfor har Byrådet bedt administrationen om at udarbejde en handleplan for endnu bedre borgerservice og sagsbehandling. Administrationen skal blandt andet være endnu mere opmærksom på varigheden af den samlede sagsbehandlingstid og på at give borgeren skriftlig besked, når der sker skift af sagsbehandler i forbindelse med sygdom, barsel og stillingsskift, siger borgmester Michael Ziegler (K).

Borgerrådgiveren oprettede i 2010 i alt 117 sager med i alt 428 klagepunkter.

Borgerrådgivningen har afsluttet behandling af 352 af klagepunkterne og har udtalt kritik i 8 klager, givet henstillinger i andre 8 klager og medvirket til forlig mellem borger og administration i 53 klager. 49 klager er behandlet, uden at det har givet anledning til kritik.

Resten af sagerne er ikke behandlet videre, enten fordi borgeren har trukket klagen tilbage, eller fordi klagen behandles i andet regi eller er afvist, for eksempel på grund af forældelse.

Redaktionen

Ring på 43 77 26 30 eller skriv til:
redaktiontaastrup@sn.dk

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk