22. november 2017
På strækningen mellem Greve C, tilslutningsrampe 28 og Greve N, tilslutningsanlæg 27 inddrages nødsporet og laves om til et permanent spor. Med denne løsning får trafikanterne yderligere ca. 2000 meter til at vælge rette spor og placering inden Ishøjudfletningen.
På strækningen mellem Greve C, tilslutningsrampe 28 og Greve N, tilslutningsanlæg 27 inddrages nødsporet og laves om til et permanent spor. Med denne løsning får trafikanterne yderligere ca. 2000 meter til at vælge rette spor og placering inden Ishøjudfletningen.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Pendlere får bedre plads: Nødspor i brug som ekstra kørespor

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Pendlere får bedre plads: Nødspor i brug som ekstra kørespor
Sydkysten - 10. november 2017 kl. 12:21
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Vejdirektoratet går snart i gang med en mindre ændring, der giver et ekstra kørespor til dem, der skal ud på Motorring 4 ved Ishøjudfletningen.

Nødsporet inddrages som permanent kørespor fra Greve N, tilslutningsrampe 28, og giver dermed et 5. spor et godt stykke før udfletningen mod Motorring 4. Med den løsning kan trafikanterne langt tidligere placere sig korrekt i forhold til, om de vil fortsætte på E20 ind mod København, eller de vil ind på Motorring 4. Der vil fortsat være to spor mod Motorring 4 og tre spor på E20 ind mod Storkøbenhavn.

- Vi har haft droner oppe for at se trafikanternes adfærd på stedet, og for at se hvordan trafikken fordeler sig i Ishøjudfletningen. Sammen med vores trafiktal viser optagelserne, at mange trafikanter meget sent placerer sig korrekt og holder til højre for at komme ud på Motorring 4 i Ishøjudfletningen. For at skabe mere plads til de trafikanter, der skal ud på Motorring 4, inddrager vi nu nødsporet permanent til et almindeligt kørespor, siger Robin Højen Madsen, senior projektleder i Vejdirektoratet.

På strækningen mellem Greve C, tilslutningsrampe 28 og Greve N, tilslutningsanlæg 27 inddrages nødsporet og laves om til et permanent spor. Med denne løsning får trafikanterne yderligere ca. 2000 meter til at vælge rette spor og placering inden Ishøjudfletningen.

- Vi forventer, at trafikanterne, der skal ud på Motorring 4, med denne løsning tidligere vil placere sig korrekt på motorvejen, og med den ekstra plads forventer vi også, at de trafikanter, der skal ind mod København ad E20 generes mindre ved udfletningen. Samlet set vil det øge både kapaciteten og trafiksikkerheden på strækningen, siger Robin Højen Madsen.

Nødsporet skal forstærkes og derefter skal der lægges nye striber. Det planlægges udført i perioden fra torsdag den 16. november til søndag den 19. november. Arbejdet gennemføres som dag- og aftenarbejde. For trafikanterne på Køge Bugt Motorvejen betyder det en lokal hastighedsnedsættelse forbi vejarbejdet.

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk