14. december 2018
Hør Michael Stausholms iværksættereventyr om den danske planteblyant, når Greves borgmester afslører vinderen af Greve Erhvervspris den 23. april kl. 15.00-17.00 i ErhvervsCentret.
Hør Michael Stausholms iværksættereventyr om den danske planteblyant, når Greves borgmester afslører vinderen af Greve Erhvervspris den 23. april kl. 15.00-17.00 i ErhvervsCentret.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Mød mand bag dansk planteblyant til uddeling af erhvervspris

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Mød mand bag dansk planteblyant til uddeling af erhvervspris
Sydkysten - 10. april 2015 kl. 17:00
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Når vinderen af Greve Erhvervspris kåres i ErhvervsCentret den 23. april 2015, fortæller iværksætteren Michael Stausholm om, hvordan han på kort tid via viral markedsføring har skabt et internationalt hit med en bæredygtig blyant, der kan plantes og blive til en blomst, krydderurt eller grøntsag.

Hvis du synes, at konceptet bag den danske planteblyant lyder som en sjov idé, så er du ikke alene. For hele verden har taget godt imod den innovative blyant 'Sprout', der efter halvandet år på markedet i dag sælges i 50 forskellige lande via firmaet Sprout Europe ApS. Det særlige ved blyanten er, at den er produceret uden bly og indeholder en biologisk nedbrydelig kapsel med frø i enden i stedet for et viskelæder.

- Vi mærker en stor interesse for vores økovenlige blyant, som vi sælger 120.000 af hver måned. Interessen er størst i Italien, England, Tyskland, Holland, Portugal, Grækenland og Chile. Vi er blevet hjulpet godt på vej af medier og nysgerrigere bloggere, som har taget vores blyant til sig, forklarer Michael Stausholm, direktør og stifter af Sprout Europe ApS. Han glæder sig til at fortælle sin historie og dele ud af sine erfaringer som succesrig iværksætter og møde virksomheder fra Greve under kåringen af årets vinder af erhvervsprisen.

Borgmester Pernille Beckmann glæder sig til at mødes med de mange virksomheder, og hun er nysgerrig efter at få mere at vide om, hvordan Micael Stausholm helt konkret greb markedsføringen an af den danske planteblyant lige fra den spæde begyndelse.

- Det er altid spændende og lærerigt at få indblik i, hvordan en succesrig iværksætter på kort tid og for stort set ingen penge lykkes med at skabe kendskab til et nyt produkt blandt købevillige kunder på den anden side af jordkloden. Jeg har stor respekt for viljen og det mentale overskud til at gå nye veje for at skabe vækst og nye arbejdspladser til gavn for det danske samfund, understreger Pernille Beckmann.

Læs mere i Sydkysten Syd tirsdag den 14. april.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk