21. november 2018
Skoleleder på Brøndby Strand Skole, Per Trudslev, er glad for de nye tal fra Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling, der viser, at skolen har opnået en undervisningseffekt på 0,8. Foto: Brøndby Kommune
Skoleleder på Brøndby Strand Skole, Per Trudslev, er glad for de nye tal fra Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling, der viser, at skolen har opnået en undervisningseffekt på 0,8. Foto: Brøndby Kommune
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Lokal skole forrest i feltet når det gælder undervisningseffekt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Lokal skole forrest i feltet når det gælder undervisningseffekt
Sydkysten - 10. februar 2018 kl. 21:12
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Brøndby Strand Skole har det seneste år sendt deres 9. klasses elever afsted med et karaktergennemsnit, der er 0,8 højere, end hvad man kan forvente, når man ser på elevernes socioøkonomiske baggrund. Det viser nationale tal fra Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling på CEPOS.dk.

I undersøgelsen er skolernes undervisningseffekt blevet målt ved at sammenstille elevernes afgangsprøver med deres socioøkonomiske baggrund. I Brøndby Strand Skoles tilfælde betyder tallet 0,8, at skolen har en positiv undervisningseffekt, og det glæder skoleleder Per Trudslev:

- Vores mål er altid, at vi opnår en undervisningseffekt, der er 0 eller positiv, så vi er rigtig glade for det gode resultat. Det beviser, at der bliver ydet et godt stykke arbejde af vores gode børn og at lærerne gør det rigtig godt, siger skolelederen i en pressemeddelelse fra Brøndby Kommune.

Både folkeskoler, privatskoler og efterskoler er med i undersøgelsen, hvor Brøndby Strand Skole er placeret som nummer 30. Skolen er dermed den folkeskole på Sjælland, der har den højest-målte undervisningseffekt.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk