Siden udviklingen af Ishøj for alvor tog fart i slutningen af 60'erne har Ishøj været en foregangskommune, når det gælder trafiksikkerhed. Først og fremmest har vi med rette været kendt for et veludbygget stisystem, der separerede blød og hård trafik og skabte sikre skoleveje. Imidlertid er der hvilet for meget på laurbærrene, og investeringen i sikre trafikforhold er slet ikke fulgt med udviklingen i trafikmønstre. Der er i dag langt flere biler på vejene i Ishøj. Samtidig udfordres vi af, at alt for mange kører hasarderet uden respekt for færdselsregler og menneskeliv. Hvis man ser Ishøj ovenfra, så er kommunen bygget op omkring lange store brede veje, dette opfordrer til hurtig og hasarderet kørsel. Derfor skal nogle af de nuværende trafiklys laves om til miljøvenlige rundkørsler, både for at sænke farten men også for at gøre byen mere miljøvenlig. Udover ændring af vejenes forløb ser jeg gerne en øget patruljering fra politiets side. Jeg ønsker ikke kun opsætning af fotovogne, men i lige så høj grad mere politi på gaden. Dette vil også være med til at sikre den generelle tryghed hos Ishøjs borgere.
Rasmus Ørvad Boné
Spidskandidat, Det Konservative Folkeparti Ishøj
Vejledalen 212
2635 Ishøj
Kommentarer
Vi ønsker en åben og livlig debat på sn.dk, og opfordrer alle til at kommentere, udveksle viden og stille spørgsmål. Debatten skal foregå i en ordentlig og respektfuld tone. Redaktionen fjerner indlæg, der ikke lever op til SN.dks retningslinjer og gældende lovgivning. Se retningslinjerne her