
Èt af de første tiltag i forlængelse af Sydkystdanmarks nye strategi på turisme-området handler om udvikling af digitale kompetencer hos de lokale turismeaktører.
Destination SydkystDanmark inviterer på den baggrund til et webinar for aktørerne i Stevns kommune. Her vil der være fokus på den digitale synlighed via blandt andet Google My Business samt vigtigheden og håndteringen af brugeranmeldelser på tværs af flere sociale medier - herunder også Tripadvisor.
Webinaret afholdes i samarbejde med Trond Poulsen, der er strategisk konsulent hos Orange Elevator. Han arbejder dagligt med forretningsudvikling og kommunikation og har flere års erfaring med netop digital synlighed.
Hans-Henrik Gregers-Høegh fra Akaciegårdens Bed & Breakfast ser frem til webinaret:
- Vi ved jo alle, at synligheden på de digitale medier betyder meget, og at udviklingen går stærkt og konkurrencen om gæsterne er stor. Derfor er det supergodt at blive opdateret på den digitale front på denne måde, da man i en travl hverdag med at drifte virksomheden ikke altid får opdateret sin viden på det digitale område, forklarer han i en pressemeddelelse om webinaret, som Stevns Erhvervsråd har sendt ud.
Webinaret henvender sig til alle turismeaktører, der beskæftiger eller ønsker at beskæftige sig med sociale medier og brugeranmeldelser.
- Der er løbende ønsker om kurser og uddannelse i digitale medier fra et bredt udsnit af turismeaktørerne, og derfor er det glædeligt, at vores gode samarbejde med Destination Sydkystdanmark resulterer i konkrete tiltag, siger turismekonsulent hos Stevns Erhvevsråd Johan Bache.
Webinar bliver det første i en række, hvor forskellige digitale vinkler og udfordringer vil blive taget op.
Kommentarer
Vi ønsker en åben og livlig debat på sn.dk, og opfordrer alle til at kommentere, udveksle viden og stille spørgsmål. Debatten skal foregå i en ordentlig og respektfuld tone. Redaktionen fjerner indlæg, der ikke lever op til SN.dks retningslinjer og gældende lovgivning. Se retningslinjerne her