16. september 2021
adver
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Træn hjemme hos dig selv

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Træn hjemme hos dig selv

Mange mennesker vil gerne holde sig selv i form, og de fleste ved også, at det er noget, der på mange måder kan give os et bedre liv: Er vi i form, kan vi klare mere, vi er mere modstandsdygtige over for stress, og vi ruster os bedre mod mange af de livsstilssygdomme, der plager det moderne menneske: Hjerte-kar-sygdomme, sukkersyge og andet, ligesom vi bedre kan holde vægten. Og en passende vægt er også en god forebyggelse af sygdomme og andre belastninger af kroppen.

Derfor er det intet under, at motionsløb er den mest udbredte motionsform herhjemme. Det er nemt at komme i gang med og stiller ikke de store krav ud over løbetøj og et par gode løbesko. Andre dyrker mountainbike, svømmer eller går til fitness. Mulighederne er mange, og vi kan dyrke motion på alle niveauer fra hygge til elite. Det vigtigste er at gøre noget - så er man i gang og kan udvikle sig derfra.

Lav et træningscenter derhjemme

Mange har prøvet at tegne abonnement til at gå i et fitnesscenter og har efter et stykke tid fundet ud af, at det ikke rigtig var noget alligevel. Men så kan man jo indrette sit eget træningscenter derhjemme. Så er man fri for at spritte af, holde afstand og alt det andet, man har skullet tage hensyn til her i coronatiden, og man slipper for at dele træningsapparater med andre.

For at finde de bedste træningsmaskiner kan du tjekke, hvilke der er bedst I test på nettet, og vil du for eksempel finde en romaskine, er der rigtig mange gode muligheder i mange forskellige prislag. Roning er en rigtig god motionsform for mennesker i alle aldre, fordi den belaster kroppen jævnt, så man undgår skæve påvirkninger af bestemte dele af kroppen. Er man en flittig løber, kan man for eksempel opleve at få skader i ankler og knæ på grund af den belastning det giver, når man gang på gang støder fødder i jorden. Roning belaster led og muskler mere jævnt og er på den måde en både givende og skånsom motionsform.

Roning træner også hele kroppen. Du bruger både ben, arme og torsoens muskulatur og træner ikke mindst dine rygmuskler godt. Det er en god ting for dem af os, der bruger dagen på et kontor og derfor sidder stille meget fa tiden. Mennesket er skabt til at gå, stå og bevæge sig - ikke til at sidde stille.

God fornøjelse med dit træningscenter derhjemme!

Synes du, at kommunen er der for dig?