11. december 2018
grønsager
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Sådan smider du de overflødige kilo

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Sådan smider du de overflødige kilo

At skille sig af med de overflødige kilo er en lang og svær proces, fordi det kræver at man gennemlever en livsstilsændring. Man ændrer ikke sine indgroede vaner og rutiner fra den ene dag til den anden, og derfor vil denne artikel præsentere, hvilke små ting du kan gøre for at komme tættere på dit mål om at tabe de ekstra kilo.

Flere vegetariske retter

Det er bevist, at vegetarkost er dobbelt så effektivt i forhold til at opnå et vægttab som en traditionel kaloriefattig kost. Dette er en undersøgelse, der sætter synet på vægttab en smule i perspektiv.
Årsagen til at vegetarkosten er så nyttig i forhold til vægttab, er at mange af de retter vi spiser med kød, er meget kalorierige. Da vegetarkost ikke indeholder kød bliver man ”tvunget” til at tænke i andre baner, og de baner ender oftest i flere grøntsager og frugt.

Dog skal man huske på, at kød har et stort indhold af protein, og det er næsten umuligt at opnå den samme proteinmængde fra andre produkter. Hvis du derfor lever som vegetar eller har mange kødfrie dage, kan det være en god ide at supplere din kost med kosttilskud. JalaHelsekosttilbyder et bredt sortiment inden for protein, B12 og jern, som er nogle af de vitaminer du mangler, hvis du lever en hverdag uden kød.

For at opnå en effekt behøver du naturligvis ikke at leve som vegetar, men prøv så vidt muligt at få inkorporeret flere kødfrie dage i ugens måltidsplanlægning.

Identificer dine små sunde vaner

En anden måde som på sigt vil hjælpe dig til at komme i mål med dit vægttab, er ved at identificere dine usunde vaner og eliminere dem.
Et hyppigt eksempel er det tykke lag smør på brødet, som vil gøre at du får en stor mængde mættet fedt, som ikke er sundt. Men det kan også være kedeligt med et stykke rugbrød uden smør, og her er det godt, at der findes mange alternativer til smør. Du kan med fordel bruge avocado, light flødeost, light mayonnaise eller olivenolie. Smør er udelukkende en vanesag og derfor nem at lægge på hylden, så snart man vænner sig af med den dårlige vane.
En anden dårlig vane kan også være lækkerierne om aftenen, som er meget vanskelig at skille sig af med, hvis du ikke har noget alternativ. Find derfor et alternativ til aftensnacken. Det kan for eksempel være gulerodstænger med humus, et styk knækbrød eller skåret frugt. Du vil opleve, at din krop langsomt vil vænne sig af med sukkertangen i aftentimerne.

Alternative drikkevarer

Det er rigtig dumt at drikke dine kalorier væk, da de ikke vil give dig en mæthedsfornemmelse, og derfor vil få dig til at indtage mere. Det kan derfor være en fordel at vælge nogle alternative drikkevarer til din cola eller juice.
Et godt alternativ til din sodavand er at investere i en sodavandsmaskine. På den måde kan du lave kaloriefrit dansk- og sodavand let og billigt. En anden ting du kan gøre for at gøre dit drikkeindtag en smule sundere, er ved at lave grønsagsbaseret juices. Invester derfor i en juicepresser, som vil gøre det meget lettere for dig at lave dine juice.
forbruger-test.dk laver de konstant test på diverse elektronik for at sørge for, at du får den bedste vejledning i dit køb. Så lad dem hjælpe dig med at finde den bedste juicepresser på markedet til den bedste pris. Hvis du ikke føler økonomien er til at investere i elektroniske produkter, der kan hjælpe dig til at smide de sidste overflødige kilo, kan du på Moneybanker få vejledning i, hvordan du billigst optager et lån, indtil din økonomi er stabiliseret.
Hvis du følger disse tips, kan du tage langsomme små skridt ind i en mere sund livsstil, og det er det der vil give dig de varige resultater. En livsstilændring er med til at holde dig sund i en lang årrække, hvorimod en diætkur eller slankekur kun vil sørge for at du taber dig hurtigt i en kort periode.