12. december 2019
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Rabatkoder er gået digitalt!

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Rabatkoder er gået digitalt!

Rabatkuponer har førhen været noget man fik fra en avis eller tildelt fysisk i butikken, men med digitaliseringen har verden ændret sig og butikkerne har skulle følge med i alle aspekter – nu også rabatkuponerne. Flere og flere søger på nettet og i dag er det nemmere at have en rabatkupon eller et medlemskab på sin smartphone end det er at have den fysisk.

Mange webshops i dag benytter også muligheden for at give sine kunder rabatter i form af digitale rabatkoder.

Her finder du rabatterne

En hjemmeside som netop hjælper online shoppere med at finde de bedste rabatkoder er Spendless.dk. Her kan du finde alle former for gode rabatkoder og tilbud samlet på én side, så man derved undgår at skulle bruge flere timer på nettet for at lede efter rabatkoder, når man står og gerne vil spare penge hos de mest populære webshops

Digitale muligheder

For webshopsene er der kun fordele forbundet med rabatkoderne. Med et enkelt klik kan du hente en kode og få rabat på en eller flere varer på en given webshop. For webshoppen giver det dem øget kendskab, nye kunder, profit og en højere konverteringsrate.

Mange store webshops har også åbnet øjnene op for de digitale rabatmuligheder. Her kan blandt andet nævnes Stylepit. Stylepit er en meget populær fashion-webshop, som sælger herretøj, dametøj og børnetøj til hele familien, og står du og leder efter en Stylepit rabatkode, som kan give dig rabat på dit næste køb, så finder du en rabatkode til Stylepit hos Spendless.dk.

Spendless kan også hjælpe dig med at spare penge når du handler online med en zalando rabatkode, nicehair rabatkode, mytrendyphone rabatkode og mange flere.

Markant stigning i brug af rabatkoder

Rabatkuponer har aldrig rigtig haft sit fodfæste i Danmark som man har set i USA. I USA er rabatkuponer meget almindeligt og udbredt blandt befolkningen, men i Danmark har man haltet lidt bagud i forhold til at bruge rabatkuponer. Med de digitale rabatkoder er der kommet en markant stigning i brugen af dem.

Hvis man kigger lidt tilbage i historien, kan man finde en grund til hvorfor rabatkuponer aldrig er blevet populært her i Danmark.
En udbredt holdning har været at rabatkuponer er besværligt. Forbrugerorganisationen har også haft en modvillig holdning til rabatkuponer, og mener at det slet ikke kan betale sig, og at det kun skaber besvær for både kunder og kassemedarbejderne.

Den digitale rabatkupon er dog anderledes og mange af disse kuponer kan netop kun blive brugt i webshops. Kunder som handler online, bruger nemlig heller ikke mere tid på betalingsprocessen ved at indtaste koden, da webshopsene allerede har gjort plads til indtastningen af denne i købsprocessen.