13. december 2018
SN-BS billede
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Ønsker du at øge omsætningen i din virksomhed?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ønsker du at øge omsætningen i din virksomhed?

Hvis du for alvor ønsker at sætte gang i væksten i din virksomhed, så er der ingen vej udenom en søgemaskineoptimeret hjemmeside.
Den moderne forbruger tager selv 60-70% af kunderejsen, før de køber en vare eller ydelse – en research som hovedsagligt foregår på nettet. Derfor gælder det om at være synlig der, hvor kunderne er – nemlig på side 1 i søgeresultaterne. Kunderne kommer stort set aldrig på side 2 og 3 i søgeresultaterne, så du skal gå efter en placering på side 1, hvis du vil øge omsætningen i din virksomhed.

Sådan øger du din omsætning!

Vejen til de gode placeringer i søgeresultaterne, og dermed øget omsætning, går via søgemaskineoptimering, godt relevant indhold og linkbuilding.

SEO (Search Engine Optimization) bliver på dansk kaldt for, søgemaskineoptimering. Søgemaskinerne bruger omkring 200 parametre, når de skal rangere en hjemmeside. Jo flere punkter hjemmesiden opfylder, desto bedre placering får den i Googles søgeresultater. Det er muligt at optimere hjemmesidens teknik, så Google bedre forstår dit budskab, f.eks. ved at markere overskrifter, såkaldte H1´ere, meta titles og Schema.org, blot for at nævne de vigtigste.

Din hjemmesides load hastighed er også en rigtig vigtig SEO-faktor, da ingen gider at vente på, at en langsom side indlæses.
Du kan nemt kontrollere load hastighed med dette gratis tool fra Google, som du finder ved at søge efter: PageSpeed Insights - Google Developers.
Testen giver en score fra 0 til 100, hvor 100 er bedst. Hvis du vil være på den sikre side, bør din side ikke score under 90!
Testen siger ekstremt meget om hjemmesidens tekniske kvalitet. Faktisk kan man tale om en blåstempling af webbureauer, som udvikler hurtige hjemmesider – det er her, fårene bliver skilt fra bukkene.

Godt indhold sælger varen

Indholdet (teksten) på din hjemmeside bør være skrevet ud fra en søgeordsanalyse, så du bruger de samme ord, som dine kunder bruger. Analysen tydeliggør samtidig, hvad dine kunder typisk spørger om, under deres kunderejse. Hvis du svarer på disse spørgsmål, kan du ”fange” disse kunder ind på din hjemmeside, hvilket i sidste ende kan føre til et salg.
Gode tekster fastholder også dine læsere, hvilket er et parameter, som søgemaskinerne bruger i deres rangering.
Samtidig bør du opbygge dit indhold, så du linker til andre sider på din hjemmeside, dels for at få læserne til at blive endnu længere, men vigtigst af alt, for at undgå et bounce. Bounce er, når en kunde kommer ind på en hjemmeside, for derefter at vende tilbage til søgeresultaterne, uden at foretage en handling på den pågældende hjemmeside. Det, tolker Google, som hjemmesiden er et dårligt søgeresultat og ”straffer” derfor siden med en dårligere placering.

Troværdighed og relevans skaber værdi

Linkbuilding kan opdeles i interne- og eksterne link.

Ekstern linkbuilding er links fra andre hjemmesider til din hjemmeside. Du bør prioritere relevans frem for mængden. Hellere ét link fra et fagblad indenfor dit erhverv, end fem links fra andre erhverv i dit lokalområde.
Søgemaskinerne betragter links som en stemme og en anbefaling af dit website, hvilket er med til at opbygge troværdighed for din virksomhed hos søgemaskinerne, og ikke mindst relevans for de potentielle kunder. Noget, som Google prioriterer højt.

Intern linkbuilding er henvisninger mellem dine egne sider. Pointen er flertydig. Dels kan du vise dine kunder mere relevant indhold i forhold til det, som de har søgt efter, for dermed at få dem til at bruge mere tid på din side, samt set fra dit eget synspunkt, skabe mersalg ligsom, når ekspedienten viser stativet med strømper til en mand, der lige har købt 2 par sko.

Google rangerer altså søgeresultaterne ud fra hjemmesidens teknik, relevans og troværdighed. De ønsker nemlig at give deres kunder den bedste oplevelse og målet er, at de finder, hvad de søger – hver gang.

Ny professionel hjemmeside til 2999,-

Ønsker du en hjemmeside for at sælge dit firmas varer eller ydelser?

I så fald bør du ikke falde for ”fantastiske tilbud” så som Billig hjemmeside med basis SEO for kun 2999 kr, da de ikke indeholder det, som skal til for at komme på side 1 i søgemaskinerne!
Derfor kommer den heller ikke til at skaffe kunder i butikken.
Faktisk er det vildledende markedsføring at kalde dem for hjemmeside, som nogle bureauer ynder at kalder dem. Den korrekte betegnelse burde være online visitkort eller informationsside.

Alternativet er en søgemaskineoptimeret hjemmeside, som kan give dig en kundetilgang.
Med den information, er det så virkelig værd at spare 4000 kr ?
Nej vel, du bør se det som en investering i din virksomheds fremtid og overlevelse!

Ergo, informationssider og søgemaskineoptimeret hjemmesider er to forskellige varer, heraf prisdifferencen.

Gør det, som du er bedst til!

At lave hjemmeside, SEO, hastighedsoptimering og linkbuilding kræver en masse tid og læring før, man kan mestre kunsten. Derfor er det en god investering at kontakte et bureau, der kan hjælpe dig med opgaven, så du kan bruge din tid på kunderne og gøre det, som du er bedst til.
Kontakt BestSite Online Marketing på tel. 71 96 96 35