17. september 2019
Image-dansk-artikel
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: DAO vinder popularitet på distributionsmarkedet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

DAO vinder popularitet på distributionsmarkedet

Det danske distributionsmarked er i den grad åbent. Flere og flere selskaber melder sig på banen, når det kommer til at levere pakker, og det nyder danskerne godt af. Private såvel som erhvervsfolk er i høj grad begyndt at fravælge traditionelle selskaber som PostNord og GLS til fordel for DAO365 - måske bedre kendt som bare DAO. En interessant udvikling som blandt andet skyldes lavere priser, hurtigere transport og mere fleksibilitet.

DAO er populære som aldrig før

For de fleste kunder er der én faktor, der især er vigtig: Prisen. Her er DAO blandt de bedste på markedet, da DAO priser starter helt nede ved 31 kr for forsendelse af almindelige pakker.

Derudover er processen simpel: Pakkerne er nemme at afsende, for det kræver bare betaling og nedskrivning af en kode. I de fleste tilfælde kommer pakken hurtigt frem til modtageren. DAO er på vejene alle dage, hele året rundt: Og pakkerne kommer som regel hurtigere frem, end de gør når konkurrenterne står for transporten. I mange tilfælde kan du afsende en pakke om mandagen, også er den hos modtageren tirsdag morgen. Bestemt ikke dårligt, når vi taler om almindelige forsendelser. Selv ekspresforsendelser fra andre selskaber har en lidt længere leveringstid.

Det er formentligt disse ting, der har gjort, at mange danskere - private såvel som erhvervsfolk - nu sender med DAO. Et bevis på, at DAO gør det godt, kan ses på Trustpilot. Her har de en næsten perfekt vurdering, og er med længder det mest vellidte danske distributionsselskab.

Mange danskere vælger alternativer til PostNord

Under navnet Post Danmark var PostNord den helt store aktør på det danske marked. De fleste almindelige forsendelser blev sendt med den regulære post, og det var næsten en selvfølge, når private pakker og breve skulle sendes.

Siden hen er der sket meget: Flere andre pakkefirmaer har vist sig at være hurtigere og mere fleksible end PostNord. Og det betyder, at der er masser af konkurrence blandt distributionsselskaberne. Det er ikke kun et opgør mellem det gamle og det nye: Det er simpelthen en kamp om at være bedst.

DAO er det bedste eksempel af dem alle, for konkurrenterne har simpelthen haft svært ved at matche DAO’s lynhurtige leveringstider. Derudover er DAO priser også et tak under mange af konkurrenterne - som for eksempel PostNord, og faktisk også GLS.

Udover DAO er der også internationale firmaer, der inden for de seneste år har gjort deres entré på det danske marked. FedEx, DHL og UPS, der tidligere sjældent blev set i Danmark, har hver især en fornuftig markedsandel nu. Disse firmaer ses primært i forbindelse med pakker, der skal sendes til og fra udlandet. DAO er dog også aktive på dette punkt, da de faktisk også er begyndt at tilbyde hurtige leveringer til mange andre europæiske lande.

En sidste grund til DAO’s store popularitet er, at det er nemt og overskueligt at sende pakkerne. Du kan arrangere det hele på få minutter online og derefter aflevere pakken. Services fra DAO kan blandt andet købes på Pakke.dk.