20. januar 2021
sn
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Bisnode giver overblik over potentielle kundeemner

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Bisnode giver overblik over potentielle kundeemner

I jagten på bedre relationer blandt erhvervskunder præsenterer Bisnode nu en ny virksomhedsdatabase med oplysninger om alle danske virksomheder.

Det kan for mange virksomheder ofte være svært at skelne mellem gode og dårlige kunder. Ifølge Bisnode var der 7.386 konkurser i Danmark i 2019 svarende til 142 konkurser ugentligt. Virksomheder, der tidligere har oplevet en eller flere kunder gå konkurs, kender til den opslidende proces, der ligger i at få sine penge tilbage fra en konkursramt kunde. Ofte opdages det først, når en regning ikke bliver betalt eller man ikke længere kan komme i kontakt med virksomheden. Herfra ligger der en længere proces i at anmelde sit krav til boets kurator og derefter kan der nemt gå 6 måneder før man ser sine penge igen. Dårlig økonomi har altså ikke kun konsekvenser for kunden, men også for eventuelle samarbejdspartnere. Det er som virksomhed vanskeligt helt at undgå at give kredit til sine kunder, fordi kredit er en forudsætning for at sikre større ordre og omsætning i stort set alle brancher. Det er derfor ekstremt vigtigt for virksomheder at have det fulde overblik over sin kunders informationer.

Et skridt mod mere transparente kreditvurderinger

I håb om at kunne skabe mere transparente markeder præsenterer data- og analysevirksomheden Bisnode nu markedets bedste virksomhedsdatabase. Her har de samlet alle de nyeste informationer om alle virksomheder i Danmark. Håbet er at databasen skal give virksomheder mulighed for at skræddersy deres kreditgivning til kundens økonomi. Dette kræver et 360 graders billede af kundens økonomi og kreditvurdering. Databasen giver derfor adgang til blandt andet regnskaber, nøgletal og kreditvurderinger fra alle danske virksomheder. Dertil er der også mulighed for at overvåge eksisterende kunder, så virksomhederne bliver informeret når der sker ændringer i kontaktoplysninger, selskabets status eller der bliver præsenteret nye regnskaber. Disse oplysninger er selvfølgelig tilgængelige hos alle parter, så kunderne også kan tjekke økonomien hos potentielle leverandører.

Databasen skaber bedre dialog med kunderne

Det er ikke kun i kreditvurdering, hvor denne nye database er brugbar for danske virksomheder. Bisnode har også samlet andre informationer, der kan være relevante for virksomheder, der handler med erhvervskunder. Sidder man med salg og mødebooking kan det nogle gange være som at lede efter en nål i en høstak at lokaliserer kundeemner med det rette købspotentiale. For at løse dette og skabe et bedre match mellem erhvervskunder giver databasen også mulighed for at segmentere sig frem til nye potentielle kunder med afsæt i virksomheden oprindelige kunder. Denne nye database gør det altså muligt at finde informationer om alle danske virksomheder for den måde at skabe et bedre match mellem erhvervskunder. Det er i øjeblikket muligt at tilgå databasen gratis i 5 dage på deres hjemmeside.

Er det en god idé at indføre bøde eller straf, hvis man ikke vil gå i isolation efter en udlandsrejse?