9. marts 2021
sn - citona
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: 6 SEO tips til din nye hjemmeside

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

6 SEO tips til din nye hjemmeside

Hvis du skal starte en ny virksomhed, så er opbygningen af din identitet en af de mest kritiske trin i opstartsfasen. Særligt din hjemmeside er en vigtig hjørnesten, som er nødt til at fungere for såvel din målgruppe som søgemaskiner. Hvis ikke din hjemmeside er søgemaskinevenlig, så begrænser du allerede din synlighed i søgemaskinerne. Det er med andre ord vigtigt, at du inkorporerer SEO i udviklingen af dit nye website.

Kombiner SEO og webdesign

Når du skal designe din nye hjemmeside, så er det essentiel, at du tænker SEO ind allerede i planlægningen. På den måde kan du slippe for store problemer senere hen, der kan betyde, at din hjemmeside synlighed begrænses i søgeresultaterne - og i værste fald – at din hjemmeside aldrig bliver fundet. Det kan derfor være en rigtig god idé at vælge et vækstbureau som Citona, der kan designe en ny og SEO venlig hjemmeside, og samtidig har over 15 års praktisk erfaring hermed.

Start med at målrette søgeord i lav konkurrence

Når du lancerer din nye hjemmeside, så vil den have en meget lav autoritet i Google. Dette betyder grundlæggende, at den som udgangspunkt vil have svær ved at rangere på konkurrenceprægede søgeord. En god og effektiv strategi er derfor, at målrette søgeord i lavere konkurrence, så du hurtigt mulig kan begynde at opbygge trafik til dit website.

Brug dit søgeord i websidens title tag

Søgemaskiner bruger bl.a. en websides title tag til at forstå sidens emne. Det er derfor afgørende, at du angiver websidens primære søgeord i websidens title tag. På den måde gør du websiden mere relevant i forhold til dette søgeord, som kan indgå i forskellige søgeforespørgsler. Dog er det vigtigt at du bruger søgeordet naturligt i tagget. Undgå søgeordsspam og brug det naturligt.

Optimer dine billeder

Mange søger efter produkter med udgangspunkt i en billedsøgning. Hvis de ser et godt produktbillede, så klikker de sig videre til produktsiden. En god mulighed for at rangere højere og tiltrække mere trafik fra billedsøgninger er derfor, at optimere dine billeder. Dette kan du f.eks. gøre ved, at udfylde billedets ALT-tekst tag, give billedfilen et beskrivende billednavn der inkluderer dit søgeord og ved at sikre en god billedkvalitet.

Hold dit website friskt

Søgemaskiner foretrækker at fremhæve hjemmesider som leverer aktuelt indhold og ofte blive opdateret. Hvis du lige har publiceret din hjemmeside, så har du formentlig ikke noget der skal opdateres her og nu. Dog kan du allerede arbejde på at planlægge nyt indhold igennem en indholdskalender. Dette vil hjælpe dig med at holde din hjemmeside frisk. Overvej f.eks. brugen af en blog eller inspiration, der kan give dine kunder en bedre oplevelse.

Tilføj interne links

Der er et velkendt begreb indenfor SEO der kaldes ”linkjuice”. Dette refererer til det faktum, at når du linker fra en webside til en anden, så overføres noget af autoriteten til at rangere til den linkede webside. Så hvis du har en webside der får masser af trafik og også ønsker, at andre sider skal rangere højere, så tilføj et internt link fra den højtstående webside til de websider, hvis placering du ønsker skal øges.

Er det en god idé at udnævne politikere til ambassadører?