7. maj 2021
tyler-franta-iusJ25iYu1c-unsplash
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: 4 måder at forny din virksomhed på

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

4 måder at forny din virksomhed på

Dette indhold er sponsoreret

Hvis du er virksomhedsejer, så kender du med garanti følelsen af at sidde fast og være gået helt i stå. Du er kørt fast i rutinen, din virksomhed inspirerer dig måske ikke helt på samme måde længere, og motivationsfaktoren har lidt en smule gennem de seneste par måneder. Det er et klart tegn på, at der skal ske noget nyt i den nærmeste fremtid.

Men hvordan kommer du igang med at gentænke din virksomhed og ændre den til dét, du virkelig har i tankerne? Det giver vi dig heldigvis svaret på med 4 relativt nemme løsninger.

Et nyt logo

Din virksomheds logo design er noget af det vigtigste. Det er en måde, hvorpå dine kunder kan genkende dig og virksomhedens identitet. Det kan være meget risikabelt at ændre dette, hvis dit nurværende logo fungerer. Men hvis dit logo ikke formår at skabe genkendelighed, så er det måske på tide at ændre det.

I udarbejdelsen af et nyt logo bør du overveje farver, antal elementer, kompleksitet og skrifttype. Vælg et relativt simpel logo og en genkendelig farve, som går igen i resten af virksomheden.

En ny produktlinje

Den mest oplagte måde, hvorpå du kan forny virksomheden er gennem dens produkter. Måske handler det om introduktionen af ét nyt produkt eller måske en hel linje. Dette er typisk løsningen, hvis du har solgt det samme produkt i en lang periode, og du oplever, at dine kunder efterspøger noget nyt.

Nogle gange kan dette løses med små justeringer som f.eks. flere farver eller andre materialer på nuværende produkter.

En ny målgruppe

Hvis du oplever, at dit salg er stagnerende, så henvender du dig muligvis til den forkerte målgruppe. Det er en typisk fejl, som tit ses. Løsningen er her at sætte din marketingsafdeling på arbejde, så de kan afdække målgruppen og lave en segmentering. Når segmenteringen er foretaget, så er det en god idé at lave nogle test af produktet hos målgruppen.

En ny vision

Da du startede virksomheden havde du garanteret en stor idé og vision for, hvordan din virksomhed skulle se ud i fremtiden. Men du har måske undervejs opdaget, at din vision ikke længere passer til virksomhedens destination. Måske savner du en grønnere profil? Måske ville du egentlig hellere have haft en mindre organisation? Eller måske noget tredje. En velovervejet vision kan bruges i mange dele af virksomheden som en rettesnor for de beslutninger, der tages på daglig, ugentlig og månedlig basis.

Planlægger du at holde den kommende sommerferie uden for Danmarks grænser?