20. oktober 2021
daniel-alvasd-NItozEcUPrw-unsplash
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: 3 tips til at få mere omtale af din virksomhed

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

3 tips til at få mere omtale af din virksomhed

Dette indhold er sponsoreret

Der kommer hele tiden nye virksomheder til verden, og det betyder også at der er stor konkurrence om at få kundernes opmærksomhed.
Det er ikke altid en nem opgave, men der findes mange forskellige måder, som kan være med til at få kunderne til at huske navnet på netop din virksomhed.
Hvis du er ved at starte din egen virksomhed, eller hvis du allerede har en, men synes at den mangler noget omtale, så læs med her, hvor vi har samlet 3 tips til, hvordan du kan øge opmærksomheden på din virksomhed.

Del reklamegaver ud

Folk skal kunne huske dit navn. Har du f.eks. en virksomhed som sælger møbler, så gælder det om at få kunderne til at huske på dit navn næste gang, de skal have en ny sofa.
En god måde at få din virksomheds navn ud på er at dele reklamegaver ud. Du kan f.eks. købe kuglepenne med tryk, keyhangers eller måske USB stik med logo, som du kan dele ud af.
Når du har haft et kundemøde, så sørge for at give dem en kuglepen med hjem. Eller vær synlig til større arrangementer og giv dem en keyhanger med dit logo.
Dette gør, at hver gang de tager din kuglepen, keyhanger eller USB stik frem, så bliver de mindet om din virksomhed. Jo flere gange kunderne ser dit navn, jo mere ligger det i baghovedet til næste gang deres sofa skal udskiftes.

Gør brug af dit netværk

En anden meget effektiv måde er at bruge dit netværk. Sørg for at nævne din virksomhed når du er sammen med andre mennesker. Fortæl venner og bekendte om en succeshistorie du har haft med din virksomheden når i er til arrangementer. Men find en god balance, hvor folk ikke tror, at det er det eneste du kan snakke om.
Vær også aktiv på de sociale medier. Specielt LinkedIn er en helt perfekt platform, hvor du kan dele alt mellem himmel og jord omkring din virksomheden. Fortæl også her din succeshistorie, eller del en tanke du har undret dig over.

Sørg for at have fokus på god kundeservice

God service giver bare god omtale, det kan man ikke komme udenom. Prioriterer derfor altid at give alle kunder en god service, for god omtale deler sig lynhurtigt som ringe i vandet.
Har en kunde fået en god service hos dig, så vil personen formentlig fortælle om sin oplevelse til familie, venner og på arbejdspladsen.
Hvis en af kollegerne så skal have et nyt sofabord, så vil han eller hun måske huske den gode historie og købe sofabordet hos dig. Det kan også være at en af de andre kolleger har en ven som mangler nye spisebordsstole og så anbefaler din virksomhed, fordi du giver god service.
Nogen gange er det de små ting, som gør den store forskel.

Rejser du til udlandet i år?