15. december 2018
Hvordan overfører man lyd? Det var en af opgaverne, som Solrøds 6. klasser skulle give bud på og forklare. Foto: Jørgen C. Jørgensen
gallery icon

Se billedserie

Hvordan overfører man lyd? Det var en af opgaverne, som Solrøds 6. klasser skulle give bud på og forklare. Foto: Jørgen C. Jørgensen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Naturfaget sat i spil

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Naturfaget sat i spil
Solrød - 08. marts 2018 kl. 12:31
Af Torben Thorsø
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Hvad sker der når vi trækker vejret og hvordan bygger man en hængebro?

Det var bare to af de konkrete opgaver, som eleverne fra 6. klasse på Solrøds skoler fik til opgave at besvare i årets udgave af »Naturfag på spil«. De havde arbejdet på deres projekter i mange timer frem til præsentationen, der foregik i Solrød Idrætscenter onsdag formiddag.

- I fyrer den bare af, så lytter vi, lød det fra en af de lærere, der var rundt ved bordene for at høre de unge fremlægge metode og overvejelser Rundt omkring ved bordene var der meget kreative forslag til, hvordan de enkelte opgaver kunne præsenteres. Lige fra livagtige hoveder og overkroppe med oppustelige lunger og til en golfbane med huller i forskellige størrelser, der samtidig fungerede som en »boldsorteringsmaskine«. Ved et andet bord stod fire piger omkring jordkloden og deres projekt, som illustrerede hvordan dyr og mennesker har tilpasset sig livet i forskellige klimazoner og landskaber.

- Vi valgte faktisk projektet fordi vi ikke er så gode til geografi og gerne ville have en bedre forståelse af, hvordan verden hænger sammen, fortalte Anne, Rebecca og Emilie fra 6. P på Uglegårdsskolen.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk