13. december 2018
Dårlig omtale og Slagelses ringe image resulterede i et fald i årets DI-undersøgelse.
gallery icon

Se billedserie

Dårlig omtale og Slagelses ringe image resulterede i et fald i årets DI-undersøgelse.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Nyt magasin skal forbedre image - men får lunken modtagelse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Nyt magasin skal forbedre image - men får lunken modtagelse
Slagelse - 20. november 2018 kl. 07:00
Af Carsten Lysdal
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Erhvervsklimaundersøgelsen i regi af Dansk Industri var i år alt andet end munter læsning for Slagelse Kommune. Kommunen faldt fra nummer 13 til 85 blandt alle landets deltagende kommuner.

arrow Læs også: Kommunikation skal få Slagelse op fra bunden

Med en sagsbehandling, der ikke har ændret sig synderligt siden sidste år, og eksempelvis et Slagelse Erhvervscenter, der den dag i dag stadigvæk arbejder brændende for lokale virksomheder, er det dog nærmest udelukkende den lidet flatterende omtale af Slagelse under særligt kommunalvalget, der har givet det dårlige resultat.

- Det skyldes nogle barske beskyldninger i nogle overskrifter og måden, Slagelse blev omtalt på. Det skal vi have ændret, siger viceborgmester Villum Christensen (LA), formand for erhvervs- og teknikudvalget, der sammen med det øvrige udvalg for nylig nikkede ja til et nyt erhvervsmagasin.

En udgivelse, der rammer virksomhederne fire gange årligt og består af positive historier - fra og til dem selv. Ifølge Villum Christensen vil virksomheder gerne læse om andre og ligesindede, hvor tingene lykkes. Det siger han i dagens Sjællandske.

Det mener også branding-ekspert Nikolaj Stagis, der har mange års erfaring i at hjælpe kommuner og firmaer med at forbedre deres image.

- Får du formidlet de gode historier, gavner det en lokal stolthed hos erhvervslivet. Det vil skabe gejst og motivation, siger Nikolaj Stagis, der dog mener, at der skal drejes på flere håndtag.

Han vurderer effekten ved en magasin-kampagne til at være relativ lille.

- Der skal mere til end et magasin, som jo reelt bare er et plaster på såret, siger eksperten til Sjællandske.

- Før det batter noget, skal der nok nogle mere omsiggribende tiltag til. Det er indholdet, det drejer sig om, når erhvervslivet reelt skal føle, at det får det bedre.

Hos Slagelse Erhvervsråd er det ikke et magasin om erhvervslivet - til virksomhederne selv - der er højest på ønskelisten. Det siger formand Helge S. Poulsen.

- Jeg tror ikke på, at man ved at skrive juhu-historier kan ændre en hel masse. Som så mange andre ting i livet er det hårdt arbejde, der gør en forskel. Man kan ikke bare slå ud med armene og sige, at her går det godt. Der skal være fokus på service, retningslinjer og løsninger, lyder det.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk