11. december 2018
Martin Thagaard Hansen, 40 år, kræver kompensation, fordi montøren af nye målere er udeblevet. Det skete igen mandag, hvor teknikeren skulle være kommet mellem klokken syv og ti. Foto: Carsten Lysdal
Martin Thagaard Hansen, 40 år, kræver kompensation, fordi montøren af nye målere er udeblevet. Det skete igen mandag, hvor teknikeren skulle være kommet mellem klokken syv og ti. Foto: Carsten Lysdal
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Kræver kompensation efter endnu et målerkoks

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Kræver kompensation efter endnu et målerkoks
Slagelse - 25. september 2018 kl. 06:10
Af Carsten Lysdal
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Flere forbrugere har henover sommeren ventet forgæves på montører af nye el-, varme- og vandmålere. Særligt uge 31 var slem, erkendte SK Forsyning i midten af august, hvor man samtidig slog fast, at der blev knoklet med montering uden koks og fraværende medarbejdere fra firmaet Eltel Networks, der står for målerudskiftningen.

arrow Læs også: Ankenævn anbefaler kunder at klage efter bøvl

Siden er det dog også sket, at forbrugere er blevet brændt af. Kunder, der i øvrigt risikerer bøder og krav for ikke at være hjemme på det tidspunkt, montøren har meldt sit besøg.

- I alle sammenhænge, hvor der er mennesker involveret, kan ting gå galt, og det gør det desværre også her, siger kommunikationskonsulent Malene Sadowski fra SK Forsyning, der nu har fået endnu et navn tilføjet kartoteket af utilfredse borgere.

Det er 40-årige Martin Thagaard Hansen, der bor på Grønlandsvej i Slagelse, og som nu ad to omgange har stået med en lang næse på en fridag, han har været nødt til at holde, fordi Eltel-montøren havde meldt sin ankomst.

Teknikeren mødte dog ikke op, og da vedkommende endnu engang glimrede ved sit fravær mandag morgen fik den kræftramte Martin Thagaard Hansen nok, skriver Sjællandske.

Beboeren, som flere gange har fået rykket behandlinger, mangler stadig at få skiftet sin varmemåler og kræver nu kompensation for de to fridage, han har holdt til ingen verdens nytte.

- Da jeg igen har spildt endnu en halv arbejdsdag på at vente forgæves på jeres samarbejdspartner Eltel, gør jeg hermed igen opmærksom på, at jeg forlanger kompensation, skriver han i en mail til SK Forsyning efter først at have forsøgt sig hos konsulenterne i Eltel Networks, der står for udskiftningen.

Han mener, at det er på sin plads, at SK Forsyning betaler ham 700 kroner pr. gang. Det er det beløb, forsyningsselskabet selv pålægger forbrugere, der ikke er hjemme, når montøren kommer. Et beløb fastsat efter Dansk Energis regler for forgæves kørsel/ventetid, som SK Forsyning opkræver på vegne af Eltel Networks.

En kompensation har dog ingen gang på jord, lyder det fra SK Forsyning i tirsdagens Sjællandske.

- Det kan vi ikke give. Vi har indgået en aftale med en leverandør, og den skal de overholde, men vi kan ikke kompensere, lyder det fra Malene Sadowski, som kun kan beklage og forsikre om, at man forsøger at gøre udskiftningen så smidig som muligt.

arrow Målerudskiftning kørte af sporet
15. august 2018 kl. 07:14 Opdateret: kl. 18:49

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk