5. juni 2020
Det drejer sig om cirka 3.500 husstande og virksomheder i Slagelse, der ikke får den fibertilslutning, som ellers aftalen har lydt på.
Det drejer sig om cirka 3.500 husstande og virksomheder i Slagelse, der ikke får den fibertilslutning, som ellers aftalen har lydt på.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Forbrugerrådet: Skidt måde at behandle forbrugerne på

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Forbrugerrådet: Skidt måde at behandle forbrugerne på
Slagelse - 05. maj 2020 kl. 18:01
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

TDC Net har stoppet udrulningen af fibernet i Slagelse og efterlader tusindvis af kunder med en lang næse. Slagelse Kommune får skylden.

arrow Læs også: Selskab fastholder fuld stop for fiber - men forsøger fortsat at kapre kunder

Forbrugerrådet Tænk mener, uanset hvis skyld det er, At det er en dårlig måde at behandle forbrugerne på.

- Vi er i en tid, hvor man ser, hvor vigtigt det er for folk at have en netforbindelse, og det er rigtig ærgerligt, at parterne ikke kan sætte sig ned og blive enige om en aftale, der kan gavne kunderne, siger cheføkonom Martin Salamon, der på kundernes vegne håber, at parterne finder et kompromis.

- Det at være fornærmet holder ikke. Det er ikke kun forretning, men også en nødvendighedsydelse, som alle har brug for. Det er synd for de kunder, der har indgået en aftale og måske undladt at finde andre løsninger. Det er ikke gratis for forbrugerne at vente, fordi de jo ville have haft muligheden for noget andet, som de måske er gået glip af, siger Martin Salamon, som ikke vil gøre sig klog på, hvorvidt kommunens foreslåede løsning om deling af udgiften reelt er den rette.

Lægger et pres

- Lægmandsblikket er, at det må være i orden, at de deler udgiften. Mængden af kunder og udgiftsstrukturen i forbindelse med gravearbejdet kan dog spille ind. Uanset hvad er det i hvert fald forbrugerne, der står med slipset i postkassen, når de her parter ikke kan nå til enighed, tilføjer økonomen, som minder om, at der er penge involveret.

- Selskaber vil helst betale så lidt som muligt, mens kommunerne har nogle processer, der skal sikre, at alt foregår ordentligt. Og egentlig er det herligt, at der er noget konkurrence. Den gør, at forbrugerne kan få nogle bedre vilkår hos selskaberne, forklarer Martin Salamon.

Han ser desuden mailen til TDC Nets tusindvis af kunder som et forsøg på at presse kommunen.

- De lægger et pres, men alt andet lige er det også en dårlig måde at behandle forbrugerne på. Det her handler ikke om at få Netflix med i pakken, men at have en netforbindelse, som vi især i denne coronatid har set vigtigheden af, siger han.

arrow Fiber-tvist lander på ministerens bord
16. maj 2020 kl. 07:00 Opdateret: kl. 23:49
arrow Forbløffede kunder undrer sig: - TDC skyder sig selv i foden
07. maj 2020 kl. 19:00 Opdateret: kl. 20:33
Alle personer over 18 år har nu muligheden for at bestille en test for coronavirus, selv om de ikke har symptomer. Er det noget du vil benytte dig af?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk