21. november 2018
Skoleleder på Eggeslevmagle Skole John Larsen og en lille gruppe af lærere og ledere fra skolen har i denne uge haft besøg af lærere fra tre andre EU-lande med det formål, at alle skal blive bedre til inklusion.
gallery icon

Se billedserie

Skoleleder på Eggeslevmagle Skole John Larsen og en lille gruppe af lærere og ledere fra skolen har i denne uge haft besøg af lærere fra tre andre EU-lande med det formål, at alle skal blive bedre til inklusion.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Eggeslevmagle inkluderer hele EU

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Eggeslevmagle inkluderer hele EU
Slagelse - 20. januar 2018 kl. 09:40
Af Mette Kjær Nielsen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Hvad kan lærere fra Portugal, Grækenland, Rumænien og Eggeslevmagle Skole i Skælskør lære af hinanden? En hel del. I hvert fald når det handler om inklusion i skolen. Det er formålet med et nyt, treårigt, EU-støttet projekt, som Eggeslevmagle Skole deltager i.

Ti lærere fra de tre andre lande har i hele denne uge gæstet Skælskør, og her er de blevet mødt af de fem lærere og ledere fra Eggeslevmagle Skole, der deltager i projektet, som også vil tage deltagerne til de tre andre europæiske lande.

- Vi er en international skole, og det ønsker vi at føre ud i livet på alle tænkelige måder og på alle niveauer. Når det kommer til inklusion, kan vi lære af hinanden på tværs af landene, selv om vi måske ikke kan overføre tiltag direkte, kan vi overføre gode ideer til vores kontekst, siger John Larsen, der er skoleleder på Eggeslevmagle Skole.

- For os handler det meget om, hvordan vi motiverer eleverne bedst muligt til at lære, og så handler det en del om, hvordan vi bedst muligt kan bruge de teknologiske muligheder i inklusionen, siger John Larsen.

En af de udenlandske lærere, der har været på besøg på Eggeslevmagle Skole, er Marisa Pereisa fra Porto i Portugal. Hun er lærer på en high school i byen. I denne uge suger til sig af den danske tilgang til at inkludere elever med eksempelvis læse- og skrivevanskeligeheder i undervisningen.

- Inklusion er noget, jeg virkelig brænder for i min undervisning. I Danmark har i denne uge blevet mødt med en helt anden virkelighed, end den jeg kommer fra. Jeg har lært, hvor afgørende det er at begynde inklusionen tidligt i skolegangen - det skal ikke først begynde i high school, og vi skal på min skole blive bedre til at samarbejde med grundskolerne tidligere, siger Marisa Pereisa.

Hvis alt går efter planen i det tre-årige EU-projekt, er det ikke kun Eggeslevmagle Skole, der skal lære nyt om inklusion. Den nye viden, skulle gerne sprede sig:

- Vi håber, vi vil blive endnu bedre til at inkludere elever med særlige behov i den almindelige undervisning, og så håber vi, vi i projektet får nogle ideer, der også kan sprede sig til andre skoler i Slagelse Kommune, slutter skoleleder John Larsen.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk