19. januar 2021
- Jeg ser frem til de opgaver, der ligger foran mig og glæder mig rigtig meget. Jeg er overbevist om, at det bliver spændende og udfordrende, men jeg vil gerne vente med at udtale mig om opgaverne, mine tanker og om Sjællandske Medier, indtil jeg har orienteret mig bredere i virksomheden og blandt medarbejderne, siger Jens Nicolaisen.
- Jeg ser frem til de opgaver, der ligger foran mig og glæder mig rigtig meget. Jeg er overbevist om, at det bliver spændende og udfordrende, men jeg vil gerne vente med at udtale mig om opgaverne, mine tanker og om Sjællandske Medier, indtil jeg har orienteret mig bredere i virksomheden og blandt medarbejderne, siger Jens Nicolaisen.
Foto: Hans Jørgen Johansen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Sjællandske Medier får ny direktør

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Sjællandske Medier får ny direktør
Sjælland - 03. oktober 2018 kl. 08:25
Af Marianne Due

Sjællandske Medier A/S får ny ledelse 1. januar 2019.
Ny administrerende direktør bliver Jens Nicolaisen, tidligere digital mediedirektør ved Jyllands-Posten, og ny ansvarshavende chefredaktør bliver Sjællandske Mediers nuværende chefredaktør for tværgående anliggender, Bente Johannessen.

Sammen kommer de to til at udgøre selskabets direktion.
De afløser adm. direktør og ansvh. chefredaktør, Torben Dalby Larsen, der ønsker at gå på pension.

Jens Nicolaisen, 50 år, er uddannet cand. polit. og kommer til Sjællandske Medier med mere end 20 års ledelseserfaring i mediebranchen. Senest har han været ved Jyllands-Posten, hvor han siden 2006 var medlem af bladledelsen med ansvar for det digitale område, strategi og transformation.
Han har desuden været bestyrelsesformand i Watch Medier, som siden erhvervelsen af MediaWatch i 2009 er vokset til at være 10 succesfulde digitale erhvervsnichemedier. Jens Nicolaisen er desuden en af fadderne til Finans.dk.

Inden Jens Nicolaisen kom til Jyllands-Posten, var han ansat på Børsen med ansvar for forretningsudvikling og som chef for Børsen Online. Før da var han som chef for Greens Analyseinstitut blandt andet ansvarlig for udviklingen af Gazellekonceptet. Jens Nicolaisen har desuden i mere end 10 år været censor på blandt andet CBS og IT Universitetet.

arrow Læs også: Billeder og video: - Man skal ikke kunne blive fri for os!

Bente Johannessen, 61 år, er uddannet journalist ved Frederiksborg Amts Avis. Efterfølgende har hun været ansat ved Frederiksborg Amts Avis og Berlingske Tidende samt arbejdet i ti år som freelance-journalist i Mellemøsten og Asien, inden hun kom til DAGBLADET og det nuværende Sjællandske Medier i 2001. Siden 2008 har hun været chefredaktør for DAGBLADET og redaktionelle aktiviteter på tværs af avistitler samt ansvh. chefredaktør for sn.dk og siden 2011 desuden chefredaktør for Sjællandske Sydsjælland.

Bente Johannessen er tillige formand for Danske Mediers redaktionelle udvalg, sidder i bestyrelsen for Pressens Uddannelsesfond og i styrelsen for journalistuddannelserne på SDU.

Formand for Sjællandske Medier, adm. direktør Niels Jørgen Hansen, siger i forbindelse med skiftet i ledelsen, at det ikke er nogen hemmelighed, at mediebranchen er udfordret i disse år grundet faldende annoncemængder.

- Sjællandske Medier har dog et stærkt udgangspunkt, eftersom Torben Dalby Larsen afleverer en solid virksomhed, siger han og glæder sig over, at der nu er fundet et stærkt team til at stå i spidsen for den videre udvikling af Sjællandske Medier.

Jens Nicolaisen tiltræder stillingen som administrerende direktør med respekt overfor den virksomhed, andre har bygget op.

- Jeg ser frem til de opgaver, der ligger foran mig og glæder mig rigtig meget. Jeg er overbevist om, at det bliver spændende og udfordrende, men jeg vil gerne vente med at udtale mig om opgaverne, mine tanker og om Sjællandske Medier, indtil jeg har orienteret mig bredere i virksomheden og blandt medarbejderne, siger han.

Bente Johannessen ser frem til fortsat redaktionel udvikling i samarbejde med Jens Nicolaisen, de øvrige chefredaktører, bladchefer og medarbejdere.

- Vi skal hele tiden være skarpe og nærværende, så vi kan levere en journalistik i aviser og på nettet, som vores læsere og brugere finder relevant og er parate til at betale for, siger hun. Troværdighed og lokalkendskab er vores varemærker, og dem skal vi værne om i en verden, hvor mediebilledet hele tiden udvikles og ændrer sig.

Chefredaktionen består herefter af Bente Johannessen, ansvh., og chefredaktørerne Palle Høj og Tove Bonnichsen.

Sjællandske Medier udgiver ud over de fire betalte dagblade, DAGBLADET, Frederiksborg Amts Avis, Nordvestnyt og Sjællandske, nyhedssitet sn.dk og 35 gratis ugeaviser. Virksomheden driver desuden to radiostationer, tre avistrykkerier, et bogtrykkeri, reklamebureau og et tv-produktionsselskab. Sjællandske Medier har afdelinger i 29 byer.

arrow Ny bladchef på Haslev-Faxe Posten
07. august 2018 kl. 10:00 Opdateret: kl. 10:00
arrow Områderedaktør hædret
01. november 2017 kl. 12:28 Opdateret: kl. 12:28
Er det en god idé at indføre bøde eller straf, hvis man ikke vil gå i isolation efter en udlandsrejse?