11. december 2018
De sjællandske pendlere, som her på Ringsted Station, har allerede ventet i årevis på forbedringer i togtrafikken, mener S-politiker Magnus Heunicke. Foto: Anders Ole Olsen.
De sjællandske pendlere, som her på Ringsted Station, har allerede ventet i årevis på forbedringer i togtrafikken, mener S-politiker Magnus Heunicke. Foto: Anders Ole Olsen.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: S-politiker om togforsinkelse: Vi kan ikke være det bekendt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

S-politiker om togforsinkelse: Vi kan ikke være det bekendt
Sjælland - 17. september 2018 kl. 16:11
Af Tomas Revsbech
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

- Vi kan simpelthen ikke være det her bekendt over for togpendlerne. De har i årevis skullet trækkes med elendigt og forældet materiel, fundet sig i sporarbejder og kørt med togbusser. Nu får de så af vide, at den nye bane åbner med to tog i timen. De må da spørge sig selv: »Får det her aldrig en ende«.

arrow Læs også: Tidl. DSB-chef: »Vanvittig« ombygningsløsning på togstation

Sådan siger en rasende Magnus Heunicke, tidligere transportminister (S), til Sjællandske.

Det sker efter DR mandag fortalte, at landets første hastighedsjernbane København-Ringsted åbner med kun to tog i timen i stedet for de op til fem togafgange, som Banedanmark tidligere har lagt op til.

Heunicke vil nu stille en række spørgsmål til transportminister Ole Birk Olesen om sagen.

Ministeren og resten af forligskredsen bag København-Ringsted banen, der også tæller Heunickes Socialdemokrater, nikkede tilbage i april måned ja til, at Banedanmark kunne arbejde videre med en billigere ombygningsløsning på Ringsted Station, fordi ombygningen ikke kunne holde sig inde for budgettet.

Det ville ifølge ministeriet gav en besparelse på cirka 230 millioner kroner. Men samtidig gør det ifølge Banedanmark Ringsted Station til »en flaskehals« indtil ombygningen er færdig.

- Hvis vi var blevet fortalt, at den nye løsning havde givet to tog i timen, havde vi råbt vagt i gevær. Konsekvensen af at ville spare nogle milliarder er jo enorme, i forhold til at hele banen koster ni milliarder kroner. Ministeren må på banen. Alle har en interesse i at få belyst det her ordentligt, siger Magnus Heunicke.

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.