16. februar 2019
Ifølge FIbia har man i skrivende stund op imod 1000 fiberambassadører i Seas-NVE's område på Sjælland. PR Foto.
Ifølge FIbia har man i skrivende stund op imod 1000 fiberambassadører i Seas-NVE's område på Sjælland. PR Foto.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Brug af fiberambassadører får løftet pegefinger: Sådan er reglerne kort fortalt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Brug af fiberambassadører får løftet pegefinger: Sådan er reglerne kort fortalt
Sjælland - 21. januar 2019 kl. 09:54
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Fibernetselskabet FIbia har fået kritik af Forbrugerombudsmanden, der vurderer at selskabet har overtrådt reglerne for god markedsføringsskik.

arrow Læs også: Forbrugerombudsmand løfter pegefinger over for Fibias fiberambassadører

Årsagen er, selskabet ikke har informeret ambassadørerne godt nok om hvad de må og ikke må, når de forsøger at samle lokal opbakning til at få et fibernetprojekt op og stå.

Når man bliver fiberambassadører på vegne af et firma, skal man nemlig følge en række stramme regler for hvem man må henvende sig til og hvordan:

Det siger reglerne:
Fiberambassadører må:

Henvende sig til personer på steder, hvor der er »almindelig adgang« og det fremgår, at man henvender sig på vegne af Fibia.

Sende og omdele brochurer i folks postkasser i lokalområdet. Også uden samtykke, så længe det ikke er adresseret, dvs. modtagerens navn må ikke stå på materialet.

Gerne ringe til firmaer for at skabe opmærksomhed om ens projekt.

Gerne omtale ens projekt og Fibia på sociale medier, så længe det sker på ens egen profil og det fremgår, at der er tale om en annonce eller reklame for Fibia. Link til firmaets hjemmeside skal markeres som annoncelink.

Fiberambassadørerne må ikke:
Henvende sig på en privatperson på dennes bopæl eller arbejdsplads, med mindre man på forhånd har modtaget samtykke. Det samme gælder foreninger.

Henvende sig til nogen via eks. email, sms, fax og chatbeskeder for at skabe opmærksomhed om ens projekt - med mindre de på forhånd har sagt ja tak.

Lægge beskeder på andres »vægge« på sociale medier som Facebook. Sende chatbeskeder eller mails via de sociale mediers egne emailsystemer.

Læs hele Fibias vejledning til deres fiberambassadører her.

Vejledningen følger Forbrugerombudsmandens anbefalinger,

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.