25. oktober 2021
Camilla Barner-Christensen (V) er formand for Borgerdialog-udvalget, der gennem længere tid har arbejdet med en ny politik for bedre borgerdialog. Nu er tiden kommet, hvor borgernes også skal høres. Foto: Lars Sandager Ramlow
Camilla Barner-Christensen (V) er formand for Borgerdialog-udvalget, der gennem længere tid har arbejdet med en ny politik for bedre borgerdialog. Nu er tiden kommet, hvor borgernes også skal høres. Foto: Lars Sandager Ramlow
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Politik for god borgerdialog i høring

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Politik for god borgerdialog i høring
Rudersdal - 01. februar 2016 kl. 05:18
Af Lars Sandager Ramlow

Fra den 1. februar og frem til den 1. april kommer et forslag til en ny borgerdialogpolitik i offentlig høring i Rudersdal. Det skriver Frederiksborg Amts Avis mandag.

Politikken er udarbejdet i borgerdialogudvalget på baggrund af en afdækning af den eksisterende borger- og brugerdialog. Herudover har der været holdt dialogcafeer og et RudersdalMøde om emnet.

Borgerdialogudvalget har i arbejdet med politikken fokuseret på, hvordan politikken har betydningen for samspillet mellem borgerne og kommunen som myndighed og servicevirksomhed i fremtiden.

Forslaget til borgerdialogpolitik tager udgangspunkt i, at kommunen er et fællesskab for alle borgere i kommunen. Borgerdialogpolitikken bliver en central politik for alle i kommunen, og derfor er det vigtigt, at alle områder i kommunen samt borgerne kan anvende politikken som rettesnor.

Formanden for Borgerdialogudvalget, Camilla Barner-Christensen (V) siger:

- Vi har arbejdet med forslaget gennem en længere periode, og har talt med andre politikere, forældre, embedsmænd, foreningsfolk og eksperter. Nu vil vi meget gerne i dialog med alle de, som politikken får betydning for. Vi har valgt at sende forslaget til borgerdialogpolitikken i høring i en lang periode, så kommunens borgere og medarbejdere får god tid til at drøfte forslaget til borgerdialogpolitik og udarbejde høringssvar. Vi glæder os meget til processen.

Når høringsperioden er afsluttet bearbejdes politikken, hvorefter den vil blive fremlagt på ny i kommunalbestyrelsen til endelig vedtagelse. Herefter ligger der en stor opgave for kommunens ledere og medarbejdere med at sikre, at politikken bliver efterlevet i dagligdagen.

Synes du, der skal lægges klima-afgifter på flyrejser?