15. december 2017
En automat på Holte Station har på grund af en systemfejl taget dobbelttakst for visse rejser. DSB beklager fejlen og vil rette den hurtigst muligt.
En automat på Holte Station har på grund af en systemfejl taget dobbelttakst for visse rejser. DSB beklager fejlen og vil rette den hurtigst muligt.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: DSB-automater hæver prisen og kræver dobbelttakst

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

DSB-automater hæver prisen og kræver dobbelttakst
Rudersdal - 11. august 2017 kl. 04:39
Af Joram G. Menzer
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Priserne hos DSB er et ofte debatteret emne, der hurtigt kan få blodet i kog hos de fleste mennesker, hvor mange nok vil mene, at statsbanernes billetpriser ligger i den dyre ende. Nu har mindst en billetautomat så besluttet sig for, at den ikke vil stå tilbage for de seneste års prisstigninger, hvilket har betydet, at nogle kunder har betalt dobbelttakst på rejser købt på Holte Station. Det skriver Frederiksborg Amts Avis fredag. Fejlen er ifølge underdirektør i DSB Produkt Aske Wieth-Knudsen et resultat af en systemopdatering, der blev gennemført i juli, og kan også berøre automater på Gentofte og Lyngby stationer samt Nærum-banen.

- Jeg synes, at det er fuldstændig uacceptabelt, og jeg vil også sige, at det formodentlig er på kanten af loven, siger Asta Ostrowski, der er projektchef i forbrugerorganisationen Passagerpulsen.

DSB oplyser, at man er gået i gang med udbedre fejlen øjeblikkeligt, men hvor hurtigt - eller langsomt - det kommer til at gå, kan Aske Wieth-Knudsen ikke oplyse på skrivende tidspunkt.

- Det er klart utilfredsstillende for os, at vores system har solgt billetter til en forkert pris. Det er uacceptabelt, og det skal rettes, og de berørte kunder skal kompenseres for sådan en fejl, for vores systemer skal selvfølgelig beregne den rigtige pris for den rigtige rejse. Det er indiskutabelt, siger Aske Wieth-Knudsen, der desuden opfordrer berørte kunder til at kontakte DSB's kundeservice.

Læs hele artiklen i Frederiksborg Amts Avis fredag.

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
Frederiksborg@sn.dk