5. juni 2020
Supporters har travlt med at oprette hjemmearbejdspladser for sine kunder og har også selv flere medarbejdere, der arbejder hjemmefra, så der er tomt i de normalt så fyldte lokaler på Ledreborg Allé for tiden. Foto: Lars Ahn Pedersen
Supporters har travlt med at oprette hjemmearbejdspladser for sine kunder og har også selv flere medarbejdere, der arbejder hjemmefra, så der er tomt i de normalt så fyldte lokaler på Ledreborg Allé for tiden. Foto: Lars Ahn Pedersen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Stor efterspørgsel på hjemmearbejdspladser kan ikke opveje tabet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Stor efterspørgsel på hjemmearbejdspladser kan ikke opveje tabet
Roskilde - 27. marts 2020 kl. 16:14
Af Lars Ahn Pedersen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

De seneste uger har været hektiske for Roskilde-firmaet Supporters, der leverer ekstern it-support til virksomheder, som ikke er store nok til, at det kan betale sig for dem at have egen it-afdeling. Det er især efterspørgslen på at få oprettet hjemmearbejdspladser, der er eksploderet i takt med, at flere og flere opfordres til at arbejde hjemmefra.

arrow Læs også: It-supportere måtte sige farvel til kunder for at kunne vokse

- For tiden supporterer vi et sted mellem 500 og 1000 lokationer med hjemmearbejdspladser i stedet for de normale 100. Folk er også begyndt at tage privat udstyr i brug, så vi har haste-etableret en gratis fjernstyringsløsning, så de kan arbejde sikkert hjemmefra, siger Jan Grested, managing director hos Supporters.

Ramt af nedgang

Men den stigende efterspørgsel på hjemmearbejdspladser kan dog ikke opveje, at Supporters i lighed med de fleste andre i erhvervslivet for tiden mister indtægter, fordi virksomhedens kunder kører på lavt blus.

- Som situationen udvikler sig fra dag til dag, forventer vi snart at se den fulde konsekvens. Vi har allerede set adskillige af vores kunder blive direkte påvirket og forventer også, det rammer os i de kommende måneder, siger Jan Grested.

Supporters har allerede taget konsekvensen og hjemsendte mandag seks medarbejdere og har opfordret alle til en frivillig lønnedgang - både ledelse og medarbejdere. Håbet er, at det kan medvirke til, at afskedigelser kan undgås på sigt.

Hjælp til at spare

Samtidig har Supporters sendt et nyhedsbrev ud med forslag til besparelser på it-området, for eksempel i form af genforhandling af kontrakter på internetforbindelser, leasing af printere, hostingaftaler og teleabonnementer eller optimering af softwarelicencer og serverkapacitet.

- Vi prøver hele tiden at hjælpe vores kunder. Vi har jo set, at andre virksomheder har reageret voldsomt med fyringer, og det vil vi gerne være med til at undgå, siger Jan Grested.

Alle personer over 18 år har nu muligheden for at bestille en test for coronavirus, selv om de ikke har symptomer. Er det noget du vil benytte dig af?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk