27. januar 2021
Thomas Gjørup (tv.) er indehaver af Vivino Bar i Roskilde, men han skulle have Claus Burhenne med om bord som barchef, før han gav kastede sig ud i det. Går det godt, kan der følge flere vinbarer efter samme koncept.
gallery icon

Se billedserie

Thomas Gjørup (tv.) er indehaver af Vivino Bar i Roskilde, men han skulle have Claus Burhenne med om bord som barchef, før han gav kastede sig ud i det. Går det godt, kan der følge flere vinbarer efter samme koncept.
Foto: Kenn Thomsen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Ny vinbar skal videre ud i verden

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ny vinbar skal videre ud i verden
Opdateret 26. marts 2018 kl. 08:22
Roskilde - 21. marts 2018 kl. 15:28
Af Kristian Jørgensen

Først tager de Roskilde, så tager de Danmark, Skandinavien og resten af verden. Det er planen bag Vivino Bar, som torsdag åbner i Djalma Lunds Gård.

arrow Læs også: Vinbar bliver til vinbodega: Var ikke hyggelig nok

Indehaver den nye vinbar er BR-arving Thomas Gjørup, der har indgået et samarbejde med den succesfulde vinapp Vivino. Planen er at bruge vinbaren i Roskilde som løftestang for et franchise af Vivino-barer, som kan brede sig til hele verden.

Den første vinbar er et pilotprojekt, som skal køre i to år, inden man justerer konceptet. Derefter kan Vivino udbrede konceptet som franchise, hvor Thomas Gjørup har lov til at åbne nye Vivino-barer i Danmark og Skandinavien.

Vivino Bar skiller sig ud fra andre vinbarer på flere punkter. Dels kan alle vine solgt glasvis, uanset om det er den billige til 39 kroner eller topvinen til 525 kroner glasset, og alle vine i sortimentet bliver indkøbt i små mængder og udskiftet ofte, så der altid er noget nyt at smage.

Vivino-appen kommer ind i billedet ved, at gæsterne kan scanne etiketterne i vinkortet og læse om vinen, før de bestiller. Får de noget godt i glasset, har vinkortet også et link til forhandleren, så man kan købe den med det samme.

For Vivino har det koncept en oplagt marketingsværdi, men Thomas Gjørup mener også, at vinbaren lukrerer på Vivino.

- Der en fordel i, at mange kender navnet. De har små 30 millioner brugere i dag, så de har da en vis gennemslagskraft, siger han.

arrow Afrundet højskoleprojekt i aftagende modvind
23. oktober 2020 kl. 13:54 Opdateret: kl. 12:53
arrow Tættere byggeri, men stadig park på højskolegrund
16. september 2020 kl. 08:04 Opdateret: kl. 08:03
Aftalepartier holder fast i, at biler skal kunne konfiskeres ved farlig kørsel - uanset om føreren ejer bilen. Er det en god idé?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk