18. december 2018
Pia Larsen er ikke populær i Roskilde Kommune, når hun igen og igen ringer og skriver for at gøre opmærksom på sin søns problemer. Foto: Kenn Thomsen
Pia Larsen er ikke populær i Roskilde Kommune, når hun igen og igen ringer og skriver for at gøre opmærksom på sin søns problemer. Foto: Kenn Thomsen
Foto: Kenn Thomsen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Kommunen tager ikke telefonen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Kommunen tager ikke telefonen
Opdateret 20. september 2018 kl. 15:27
Roskilde - 15. september 2018 kl. 08:30
Af Kristian Jørgensen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Det er, som om Roskilde Kommune har blokeret for Pia Larsen og hendes svært ADHD-ramte søn på 18 år. Han bor i eget værelse og har flere gange oplevet ikke at få udbetalt sin ungeydelse, men det er umuligt at få hul igennem til sagsbehandleren.

arrow Læs også: Pia er kørt ud på et sidespor - og hun er ikke alene

Telefonen bliver aldrig taget, ligesom mails og beskeder til kommunens omstilling bliver ignoreret. I juli udeblev pengene for eksempel i tre uger, uden de havde hørt et ord, da pengene endelig dukkede op.

- Jeg har aldrig talt med sagsbehandleren, og det har min søn heller ikke. Vi kan simpelthen ikke få fat på hende. Når man lægger en besked, så kommer der ingen reaktion, siger Pia Larsen.

Af hensyn til sønnen, der har svært ved at håndtere problemer, vil hun gerne have hans navn og billede udeladt, men han har bekræftet morens oplevelser over for redaktionen.

Pia Larsen har længe bokset med kommunens på vegne af sønnen, som kommer til hende for at få hjælp, når han ikke forstår i sin egen sag. Det er irriterende for hende at blive ignoreret, men helt umuligt at håndtere for hendes søn, når han ikke får udbetalt penge til mad og regninger og ikke kan finde hoved og hale i sin egen situation.

- Det er uanstændig opførsel, at man ikke reagerer på en ung med funktionsnedsættelse, siger Pia Larsen.

Børne- og ungechef Kristina Mikkelsen kan ikke kommentere den konkrete sag, men forklarer gerne, hvor hurtigt man kan forvente at komme igennem til en sagsbehandler i Roskilde Kommune.

- Medarbejdere i Børn og Unge skal svare så hurtigt som muligt. Man kan selvfølgelig være uheldig med, at en medarbeder er syg eller på uddannelse, men som udgangspunkt skal de svare inden for få dage, siger Kristina Mikkelsen.

Hun tilføjer, at man man ikke kan forvente at svar, hvis ikke man er juridisk part i sagen. Det gælder blandt andet, hvis man er forælder til en ung, der er fyldt 18 år.
Pia Larsen har efterfølgende fået indskærpet, at hun ikke vil få svar, når hun henvender sig på sin søns vegne. Hun har dog ikke fået at vide, hvorfor sønnen stadig ikke får svar fra kommunen.

Læs mere i DAGBLADET Roskilde lørdag den 15. september. Du kan købe adgang til at læse dagens avis på linket her:

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk