18. november 2018
Supporters er blandt de nominerede til Roskilde Erhvervspris. Jesper Jønsson (tv) og Jan Grested fik overrakt beviset på nomineringen af erhvervsdirektør i Danske Bank Roskilde, Jesper Steen Christensen (yderst th). Foto: Lars Ahn Pedersen
gallery icon

Se billedserie

Supporters er blandt de nominerede til Roskilde Erhvervspris. Jesper Jønsson (tv) og Jan Grested fik overrakt beviset på nomineringen af erhvervsdirektør i Danske Bank Roskilde, Jesper Steen Christensen (yderst th). Foto: Lars Ahn Pedersen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: It-supportere måtte sige farvel til kunder for at kunne vokse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

It-supportere måtte sige farvel til kunder for at kunne vokse
Roskilde - 17. oktober 2018 kl. 15:53
Af Lars Ahn Pedersen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Det er de færreste virksomheder, som frivilligt vælger at sige farvel til kunder. Men det gjorde Supporters, da de valgte at ændre forretningsmodel. Virksomheden er blandt de nominerede til Roskilde Erhvervspris og har ligget på den gamle svineforsøgsstation på Ledreborg Allé i Roskilde siden 2011.

arrow Læs også: Køreskolen der blev til noget helt andet

Supporters sørger for ekstern it-support til virksomheder, hvor det ikke kan svare sig at have egen it-support, og som så mange andre begyndte de med at levere projekter og ad hoc support . Med tiden stod det dog klart, at hvis Supporters skulle udvikle sig yderligere og skabe ekstra værdi til kunderne, krævede det et kursskifte.

- Vi har været på en lang rejse for at finde ud af, hvad vi vil. Vi har kæmpet hårdt for at bygge en kundekreds op, og vi siger ikke nej til kunder, men vi kunne se, at vi var nødt til at gøre noget anderledes, for ad hoc-kunderne gjorde det umuligt for os at planlægge, siger Jesper Jønsson, som stiftede virksomheden hjemme hos sine forældre i 2007.

Løsningen blev at gå over til en abonnementsbaseret forretning, hvor der indgås en fastprisaftale med ubegrænset support til kunderne.

- Vi gik fra at være en projektforretning til at være en abonnementsforretning, og det krævede et enormt mindset-skifte. Vi er de første, som er gået 100 procent ind på abonnementskonceptet. Andre i vores branche laver stadig projekter og ad hoc-support, fordi de ikke vil sige farvel til kunderne, siger Jesper Jønsson.

Net-artiklen her er en forkortet version af en artikel, der bringes i DAGBLADET Roskilde onsdag 17. oktober. Du kan købe adgang til at læse hele artiklen - og resten af dagens avis - på linket her: http://sn.dk/modules/sn/flow_page_buy

arrow Roskilde har atter en erhvervspris
30. maj 2018 kl. 15:00 Opdateret: kl. 09:23
arrow Sådan kom Roskilde-arkitekter til at bide skeer med de store
15. maj 2018 kl. 13:46 Opdateret: kl. 12:27

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk