22. november 2019
Kommunikationschef på Roskilde Festival, Christina Bilde, tror på, at festivalen kan tilføre Radio Loud ekspertise om unge.
Kommunikationschef på Roskilde Festival, Christina Bilde, tror på, at festivalen kan tilføre Radio Loud ekspertise om unge.
Foto: Jan Partoft
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Ung taleradio talt ned: Roskilde Festivals Christina Bilde tror på Radio Loud

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ung taleradio talt ned: Roskilde Festivals Christina Bilde tror på Radio Loud
Roskilde Avis - 29. oktober 2019 kl. 05:44
Af Tomas Skov
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Kludetæppet af aktører, der tilsammen kalder sig Radio Loud, vandt til de flestes overraskelse udbuddet om den DAB-kanal, som ellers syntes skræddersyet til Radio24Syv.

arrow Læs også: Radio24syv stiller knap 70 spørgsmål til tabt dab-udbud

Kredsen af ni lokale radiostationer og kulturinstitutioner, herunder Nationalmuseet og Roskilde Festival, har unge lyttere som målgruppe og forventes at gå i luften 1. april 2020.

Stemme til de unge
Radio Loud's bud på såkaldt konstruktiv radio til de unge er undervejs blevet kaldt alt fra 'en farce' til 'en hån mod radiofaget'.

Imidlertid er kommunikationschef på Roskilde Festival, Christina Bilde, ikke så bekymret.

- Vi er med som kulturpartner og er ikke en del af ejerkredsen. Så vi er med som nogen, der kan stille viden og netværk til rådighed. Vores faglighed er også at engagere og understøtte at unge får en stemme, så det ligger i naturlig forlængelse af det, vi allerede gør, siger hun.

Unge vil gerne lyd
Christina Bilde ser nu frem til, at alle implicerede trækker i arbejdstøjet - men hun forstår udmærket skuffelsen over tabet af den populære taleradio, Radio 24Syv.

- Selvfølgelig er der lige nu en stor skuffelse over tabet, og vores radio er ikke tænkt som en kommentar til Radio 24Syv. Radio Loud kommer med noget helt andet, og det skal man se det som.

Men lige nu sker der en sammenligning, og det er meget naturligt, siger kommunikationschefen, som trods vigende lyttertal blandt de 15-32-årige, tror på, at Radio Loud kan løfte opgaven.

- Unge vil gerne lyd. Så at skabe noget om, med, af og for dem er meget naturligt for os at gå ind i, siger hun.

arrow Eksperter undrer sig over tvivl hos nævn i dab-udbud
28. oktober 2019 kl. 23:56 Opdateret: kl. 23:58
arrow Berlingske Media overtager otte programmer fra Radio24syv
28. oktober 2019 kl. 15:59 Opdateret: kl. 16:00
arrow Radio Loud føler sig helt tryg trods politisk modstand
28. oktober 2019 kl. 10:50 Opdateret: kl. 10:52

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk