25. marts 2019
På John Kristensens kontor herskede kreativ uorden, men både kunder og kolleger gik altid derfra igen med ny inspiration. (Arkivfoto: Erling J.)
På John Kristensens kontor herskede kreativ uorden, men både kunder og kolleger gik altid derfra igen med ny inspiration. (Arkivfoto: Erling J.)
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: John Kristensen er død: Han klarede mange 'Kriser'

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

John Kristensen er død: Han klarede mange 'Kriser'
Opdateret 20. februar 2019 kl. 11:33
Roskilde Avis Paperboy - 20. februar 2019 kl. 11:07
Af Torben Kristensen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Han klarede mange problemer og 'kriser' i en hel menneskealder, mens han var annoncechef og siden bureauchef hos først Roskilde Tidende og derefter på Roskilde Avis.

Derfor blev John Kristensen af de mange kolleger gennem årene døbt 'Krise'. Det var udtryk for en stor respekt for hans evne til at løse mange forskellige opgaver.

Men den sidste 'Krise' klarede John altså ikke, da helbredet svigtede, og han døde i en alder af 68 år onsdag morgen.

Når man har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med ham i en stor del af tiden lige siden 1981, er det specielt hans aldrig svigtende professionalisme, der springer i øjenene.

På Johns kontor kunne der godt virke lidt forvirret, uoverskueligt - eller 'kreativt', som det hedder i reklamebranchen. Men det skulle man ikke lade sig narre af.

Derfor var en række af Roskildes vigtige annoncører i årtier glade for hans service. Det gælder lige fra byens største dagligvare-forretning i varehuset Schou-Epa til den konservative Carsten Wickmann eller det daværende socialdemokratiske folketingsmedlem Jimmy Stahr.

John Kristensen spillede en helt afgørende rolle for, at Roskilde Avis og mediecentret hele tiden kom godt igennem branchens mange ændringer. Hvis det i perioder kneb lidt med annonce-indtægterne til selv avisen, var det hans RA-reklame, der var med til at sikre virksomhedens overlevelse.

Han havde evnen til at give kunder og kolleger troen på, at tingene kan lykkes. Derfor var det altid godt at lægge vejen forbi John, hvis man skulle hente inspiration og blive i lidt bedre humør.

Selv om helbredet efterhånden ikke var som i de unge dage, da han var en berygtet fodbold-målmand i Borup, fortsatte han trofast sit arbejde på avisen helt frem til 2015.

Her var både cheferne fra Sjællandske Medier og Politiken-koncernen mødt frem for at takke ham for mange godt års arbejde.

Sådan vil alle hans gamle kolleger på Roskilde Avis også huske ham.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk