24. maj 2019
Vennerne Philip Juul Dalsgaard og Mikkel Fonager er klar til at indtage kongeriget med deres gennemdesignede daypack. Her er de på lageret i kælderen hjemme i privaten.
Vennerne Philip Juul Dalsgaard og Mikkel Fonager er klar til at indtage kongeriget med deres gennemdesignede daypack. Her er de på lageret i kælderen hjemme i privaten.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Gennemtænkte tasker

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Gennemtænkte tasker

Barndomsvenner fra Roskilde har udviklet en ny taske, der allerede forhandles i otte butikker

Roskilde Avis Paperboy - 16. januar 2019 kl. 21:00
Af Tomas Skov
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Mangler verden flere tasker? Barndomsvennerne Philip Juul Dalsgaard og Mikkel Fonager mente i hvert fald at se et hidtil udækket behov for den optimale daypack. De to venner gik derefter i gang med pap og limpistol for at designe den perfekte taske fra bunden.

arrow Læs også: Mange butikslokaler står tomme: Hvor bekymrede skal vi være?
Grundigt arbejde

Forinden havde de gennemført en omfattende brugerundersøgelse blandt 500 studerende på CBS, og da de var godt på vej, kontaktede de Kolding Designskole, som de indledte et samarbejde med omkring den endelige udformning af tasken.

Siden hen fandt de en leverandør på den kinesiske portal Alibaba - og nu er kælderen i Philip Juul Dalsgaards hjem fuld af første sending af de grønne og sorte daypacks, der har fået navnet Pasabags.

Fra grøn til garvet

Det lyder måske meget nemt, men vejen har været lang for de ihærdige 20-årige iværksættere, der begge passer studier, arbejde og kærester ved siden af.

- Vi tog begge et sabbatår i 2017/18 for at give den fuld skrue på taskerne. Det har taget lang tid, for vi er helt grønne på alle områder, fortæller Philip Juul Dalsgaard, der anslår, at de bruger hver 30 timer om ugen på deres iværksætter-eventyr.

Smarte detaljer

Resultatet af anstrengelserne er dog fuldt tilfredsstillende. De gennemdesignede tasker kommer blandt andet med eksternt computerrum, indvendig magnetlukning og et smart toprum, der giver let adgang til opladere, briller, nøgler og andre småting. De to venner er overbeviste om, at der er et marked for den gennemtænkte taske, der skal sælges som et accessory til de stilbevidste.

- Vi er en del af den målgruppe, vi sælger til. Mange går meget op i deres bukser og sneakers, så hvorfor ikke have en fed taske? spørger Philip Juul Dalsgaard.

Ud på landevejene

Nu skal taskerne så afsættes, og det sker dels via deres hjemmeside, dels ved hjælp af godt, gammeldags salgsarbejde på landevejene.

- Det er supersjovt at stå med sit eget produkt. Folk er virkelig søde, og vi får virkelig god respons, siger Mikkel Fonager, der tog på rundtur til specialbutikker i Jylland og på Fyn, efter taskerne kom hjem fra Kina i starten af december.

Anstrengelserne har allerede båret frugt, og Pasabags er nu til salg i otte byer landet over, herunder i Rud og Vester i Roskilde. Målet er at nå op på 25 butikker inden 1. april, så vennerne tager snart sammen på en charmetur rundt på Sjælland - og de har grund til fortsat optimisme.

- 32,5 procent af de butikker, vi har besøgt, har taget tasken ind. Det er en fantastisk hitrate, siger Mikkel Fonager.

arrow Ny rapport om Handelsbyen Roskilde: Lyse udsigter - med mørke skyer
17. januar 2019 kl. 10:12 Opdateret: kl. 12:58
arrow Kromand efter 300 år: En levende by
15. januar 2019 kl. 00:45 Opdateret: kl. 12:21
Tilmelding til nyhedsbrevet for DAGBLADET / ROSKILDE AVIS PAPERBOY
Nyhedsbrevet udsendes hver dag omkring klokken 13. BREAKING-nyheder udsendes efter behov.
* skal udfyldes

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk