6. juli 2020
De gule streger er omkørselsruten, som fodgængere og cyklister skal tage, mens vejarbejdet på motorvejsbroen står på. Illustration: Vejdirektoratet
De gule streger er omkørselsruten, som fodgængere og cyklister skal tage, mens vejarbejdet på motorvejsbroen står på. Illustration: Vejdirektoratet
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Motorvejsbro lukker for cyklister og gående

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Motorvejsbro lukker for cyklister og gående
Ringsted - 03. juni 2020 kl. 14:37
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Mandag 22. juni begynder Vejdirektoratet arbejdet med at renovere broen, der fører rute 14, Østre Ringvej, over Vestmotorvejen ved Ringsted.

Trafikanterne omkring krydsene på Østre Ringvej for enden af til/frakørsel 35 Vestmotorvejen må derfor væbne sig med tålmodighed fra slutningen af juni til slutningen af oktober.

Alderen på fugtisolering har nået en levetid, hvor den ikke længere beskytter brokonstruktionen, og derfor er Vejdirektoratet nødt til at udskifte den, oplyser Vejdirektoratet i en pressemeddelelse.

Ydermere trænger autoværnet til en totaludskiftning, og i den forbindelse udføres der en forhøjelse af kantbjælkerne samt en totaludskiftning af fugerne ved broenderne.

En ny fugtisolering vil betyde længere levetid for broen samt en bedre og mere køresikker oplevelse for trafikanterne, oplyser direktoratet.

Arbejdet vil foregå i dagtimerne, og Vejdirektoratet regner med at være færdige ultimo oktober.

Broarbejder er altid meget afhængige af vejret, og derfor kan der være dage, hvor arbejderne må holde pause.

Omlægger trafikken

Arbejdet indledes med gøre klar til at kunne omlægge trafikken til den ene side af broen. Det betyder, at trafikanterne bliver ledt forbi arbejdsområdet i to spor.

Arbejdet vil foregå i tre store faser, hvor cirka en tredjedel af broen renoveres ad gangen. Afsluttende vil der være en fase, hvor trafikken skal lægges tilbage til udgangspunktet.

Når trafikken er håndteret, går arbejdet i gang med at fjerne den eksisterende belægning og fugtisolering.

Når det eksisterende brodæk er frilagt, klargøres brodækket til den nye fugtisolering og samtidig renoveres kantbjælkerne, så de er klar til nyt autoværn.

Dernæst udføres den nye fugtisolering og asfaltarbejderne. Når dette er afsluttet, flyttes arbejdsområdet over midt på broen, hvor fugtisoleringen udskiftes. Endelig flyttes der over til den sidste side, som udføres tilsvarende den første fase.

Kør forsigtigt

Mens broarbejdet er i gang, er hastigheden på strækningen 50 km/t. Sikkerheden skal være i top for både arbejderne og trafikanterne.

Derfor sætter Vejdirektoratet hastigheden ned omkring vejarbejdet og beder trafikanterne om at respektere den.

Situationen for lette trafikanter er noget anderledes, da broen bliver spærret af for fodgængere og cyklister. De ledes ud på en omvej ad Kaserne Parkvej til Kærup Parkvej via Batteriet, stibroen over motorvejen.

Vejdirektoratet beklager på forhånd de gener, trafikanterne må opleve som følge af vejarbejdet og arbejder for at blive færdig hurtigst muligt.

Har du ændret dine indkøbsvaner i forbindelse med coronakrisen?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk