18. januar 2020
I en tråd på Ringsted-siden på Facebook beskylder over hundrede kunder Ringsted Antenneforening for at stå bag fusk med regninger. Foto: Nikolaj Kennov Rasmussen
I en tråd på Ringsted-siden på Facebook beskylder over hundrede kunder Ringsted Antenneforening for at stå bag fusk med regninger. Foto: Nikolaj Kennov Rasmussen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: - Hvad er det for en måde at behandle trofaste kunder på?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

- Hvad er det for en måde at behandle trofaste kunder på?

Medlemmer beskylder Ringsted Antenneforening for at svindle. Ifølge medlemmerne blev regninger og rykkere aldrig sendt ud – nu er de meldt til Danske Inkasso.

Opdateret 12. december 2019 kl. 09:06
Ringsted - 11. december 2019 kl. 12:57
Af Nikolaj Kennov Rasmussen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Rene Krøll fik sig noget af en overraskelse, da han forleden ringede til Ringsted Antenneforening med en stille forespørgsel.

arrow Læs også: Fik lukket tv-signal efter at have udtalt sig til pressen

- Vi ville ikke længere have vores tv-pakke, fordi vi ikke kan se Discoverys kanaler fra nytår. Jeg ringede derfor ind til antenneforeningen for at nedgradere vores pakke, men de svarede, at de var i gang med at lukke helt ned for os, fordi vi havde glemt at betale vores regning, siger Rene Krøll, der bare er én ud af mange medlemmer hos Ringsted Antenneforening, der har samlet sig i en kritisk tråd i Ringsted-gruppen på Facebook.

Her beskyldes den store tv- og internetforening, der i alt tæller 5455 medlemmer, for at snyde medlemmer til at betale en inkassoregning, der skulle være landet som almindeligt brev i slutningen af oktober som følge af manglende betaling af regningen for årets sidste kvartal.

Ingen dokumentation

Problemet er bare, at medlemmerne i Facebook-tråden hverken er blevet rykket for betalingen, der faldt medio september, eller har modtaget det omtalte inkassobrev.

- Vi har nu sendt en klage til Danske Inkasso, men de har fastholdt kravet, siger Rene Krøll om Dansk Inkasso, der altså fastholder, at antenneforeningen sendte rykkere ud i september, hvorefter den fynske inkassovirksomhed sendte inkassoregninger per almindelig brevpost i slutningen af oktober.

For at dokumentere både inkassovirksomheden og antenneforeningens påstande har Rene Krøll bedt om at få indsigt i antenneforeningens postlister.

- Men jeg har endnu ikke hørt noget fra dem, siger han.

Ikke den eneste

Rene Krøll er ikke det eneste vredladne medlem.

Hans historie bakkes op af mange flere, der i Facebook-tråden beskriver Ringsted Antenneforening som en »svindlere«, der forsøger at presse penge ud af medlemmerne.

Shajan Babrakzai Zadran har oplevet præcist det samme som Rene Krøll. Hun klager dog lige så meget over antenneforeningens håndtering af sagen.

- Jeg ringer for at sige, at jeg ikke har modtaget hverken regning eller rykkere, og jeg bliver mødt af en meget vred og ubehagelig person, der spørger, om jeg måske forventer, at få deres tv- og internet helt gratis.

- Jeg siger så til hende, at jeg aldrig har oplevet at skulle rykke en virksomhed for en regning. Dem plejer de jo selv at sende ud, siger Shajan Babrakzai Zadran, der også har oplevet, at antenneforeningen har sendt dobbeltregninger, fordi de »glemte at sende sidste kvartals regning«.

Medlem i 30 år

Efter samtalen med antenneforeningen gennemtrawlede Shajan sin mailboks for at se, om hun skulle have overset regningen for årets sidste kvartal, men hun kunne simpelthen ikke finde den.

- Antenneforeningen stod fast på, at de skulle have sendt den, men jeg sagde så, at de skulle tage og se på min betalingshistorik, hvis de ikke troede på mig. Jeg er en god og trofast betaler, der altid betaler regningerne til tiden, siger Shajan Babrakzai Zadran, der efter lang tids diskussion frem og tilbage dog fik lov at udskyde betalingen af rykkere og inkassoregning indtil hendes klage er færdigbehandlet.

Hun har været medlem i Ringsted Antenneforening i over 30 år, men aldrig har oplevet noget lignende.

- Hvad er det for en måde at behandle trofaste kunder på?

Fåmælt forening

Ringsted Antenneforening forholder sig indtil videre fåmælt i sagen, men svarer DAGBLADET, at »verserende sager for manglende betalinger er individuelle. Foreningen har både en advokat samt et inkassobureau tilkoblet sagerne for at sikre, at lovgivning og frister overholdt,« skriver formand Robert Vingaa på sms, inden han slutter:

»Bestyrelsen har ikke yderligere kommentarer i sagen.«

arrow Kunde betalte for sort skærm
13. december 2019 kl. 19:28 Opdateret: kl. 15:35
arrow Borgergruppe pønser på politianmeldelse
13. december 2019 kl. 18:46 Opdateret: kl. 15:33

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk