21. maj 2019
Borgerservice i Odsherred er en succes, mener formanden for kultur- og folkeoplysnings­udvalget, Gitte Hededam (S).
Borgerservice i Odsherred er en succes, mener formanden for kultur- og folkeoplysnings­udvalget, Gitte Hededam (S).
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Udvalgsformand: Vi har fundet den rette model

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Udvalgsformand: Vi har fundet den rette model
Odsherred - 26. april 2019 kl. 18:24
Af Jesper Danscher
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

- Vi har fundet den rette model med tidsbestilling, understreger formanden for Odsherred Kommunes kultur- og folkeoplysningsudvalg, Gitte Hededam (S).

Før påske evaluerede udvalget ordningen på baggrund af en rapport om erfaringerne med den nye borgerservicemodel.

- I starten blev vi kritiserede for, at folk ikke kunne sidde privat og snakke med en medarbejder fra kommunen. Men det er der nu taget hånd om, blandt andet ved tidsbestillingen og ved at indrette afskærmede pladser til borgerkontakten, siger Gitte Hededam.

Men det er især tidsbestillingen, der har været en win-win-situation.

- Borgerne er tilfredse med bestillingen, fordi de så kan få lige det, de gerne vil have, mens medarbejderne er glade for at kunne give en bedre service og kunne tilrettelægge arbejdet bedre, siger Gitte Hededam og tilføjer:

- Og med tidsbestillingen er det muligt at ringe til borgeren og på den måde blive bedre forberedt.

I serviceskranken kan medarbejderne stadig tage sig af hasteopgaver som nødpas og lignende.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk