17. maj 2021
Brian Johansen, direktør i Asnæs og Omegns,Brugsforening, glædede sig tirsdag over genåbningen af specialbutikkerne i Asnæs Centret . Foto: Torben Andersen
gallery icon

Se billedserie

Brian Johansen, direktør i Asnæs og Omegns,Brugsforening, glædede sig tirsdag over genåbningen af specialbutikkerne i Asnæs Centret . Foto: Torben Andersen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Stor glæde i Asnæs Centret

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Stor glæde i Asnæs Centret
Odsherred - 13. april 2021 kl. 18:48
Af Torben Andersen

De havde travlt, butiksejerne, i Asnæs Centret tirsdag. For efter 109 dage kunne de igen tage imod kunderne igennem hoveddøren. Storcentret åbnede igen efter, at specialbutikkerne måtte lukke lige før jul på grund af den tilspidsede corona-situation.

Brian Johansen, direktør i Asnæs og Omegns Brugsforening, var tydeligvis rørt over at se centret igen blive fyldt med mennesker.

- 109 dage med nedlukning svarer næsten til 30 procent af året. Det skaber virkelig glæde rundt omkring i centret og i byen. At man nu lukker bagindgangene i centret, svarer jo lidt til, at man efter besættelsen, fjernede mørklægningsgardinerne. Det er en stemning af befrielse, siger Brian Johansen og fortsætter:

- Det er skønt at invitere gæsterne ind i centret igen. Derfor bestilte vi også en flagsallé, og der er røde løbere ved indgangene.

Nu gælder det om at komme ud med budskabet om, at centret er genåbnet.

- Vi vil markedsføre det i takt med genåbningen af samfundet. Det bliver ikke med bombastiske her-og-nu-tilbud, men det bliver oplysning om, at vi endnu er her, siger Brian Johansen.

I Asnæs Centret er der stadig ensrettet gå-trafik, og det er en praksis, som kunderne tydeligvis har affundet sig med.

- Vi opfordrer også til, at man kommer alene, når man handler i SuperBrugsen og gerne i ydertimerne, så handlen bliver så tryg som muligt, siger han.

Mandag blev kravene lempet til, hvor mange kvadratmeter der skal være pr. kunde - nemlig fire mod tidligere to.

SuperBrugsens direktør kan konstatere, at mens hans detailhandelskolleger i andre centre har mistet op til 30 procent af omsætningen i 2021, så har man i Asnæs haft fremgang.

- Der er jo rigtig mange københavnere, som arbejder hjemmefra i sommerhuset, og det har vi kunnet mærke. Vi kan ikke klage over omsætningen, og derfor har vi fra SuperBrugsen valgt at betale for centrets tre genstartskampagner, så vi understøtter de handlende, siger Brian Johansen, som også ser frem til, at der den 6. maj bliver åbnet i restauranter og cafeer, centrets hygge- og mødesteder.

Siden oktober sidste år har det været obligatorisk at bruge mundbind i blandt andet det offentlige rum og detailhandlen. Ønsker du, at mundbindet droppes hurtigst muligt?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk