22. november 2017
Direktør i Dragsholm Sparekasse, Claus Sejling, kan glæde sig over en positiv tilfredshedsundersøgelse. (Arkiv)
Direktør i Dragsholm Sparekasse, Claus Sejling, kan glæde sig over en positiv tilfredshedsundersøgelse. (Arkiv)
Foto: Mik
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Sparekassen er over gennemsnit

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Sparekassen er over gennemsnit
Odsherred - 13. november 2017 kl. 09:12
Af Niels Sørensen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

I en undersøgelse sammen med 34 andre pengeinstitutter, som Finanssektorens Uddannel­ses­center har gennemført, ligger Dragsholm Sparekasse over gennemsnittet, når der måles på loyalitet og på tilfredshed.

Tendensen slår igennem både hos privatkunder og erhvervskunder. Det skriver Dragsholm Sparekasse i en pressemeddelelse.

Det er de mindre og mellemstore banker og sparekasser, der er med i målingen fra Finanssektorens Uddannelsescenter. De største pengeinstitutter foretager deres egne, selvstændige målinger. I undersøgelsen har pengeinstitutterne mulighed for at sammenligne sig med hinanden og se, hvordan udviklingen har været siden sidste år. Og administrerende direktør i Dragsholm Sparekasse, Claus Sejling, kan lide, hvad han ser.

- Både inden for privatkunde-området og erhvervskunde-området oplever vi stigende tilfredshed og loyalitet, og på begge parametre ligger vi et stykke over gennemsnittet for alle 35 pengeinstitutter. Det vælger vi at se som et udtryk for, at der fortsat er brug for en sparekasse, hvor vi prioriterer lokal udvikling og satser på et tæt forhold mellem kunde og rådgiver, siger Claus Sejling.

I alt har 51.858 private kunder fra 35 pengeinstitutter og 2480 erhvervskunder fra 24 pengeinstitutter deltaget i tilfredshedsundersøgelsen. Hvor Dragsholm Sparekasse ved sidste års måling nåede en tilfredshedsscore på 79 ud af 100 på privatkundeområdet, var gennemsnittet for alle 81. I år er sparekassen helt oppe på 84 procent, mens gennemsnittet for tilfredshedsgraden stadig er 81 på landsplan.

Målt på kundernes loyalitet var tallet sidste år 84 både i sparekassen og i gennemsnittet for alle pengeinstitutter i undersøgelsen. Gennemsnittet for alle 35 pengeinstitutter er i år uændret på 84, men tallet for Dragsholm Sparekasse er gået fire procentpoint frem til 88.

Erhvervskunderne er på landsplan generelt lidt mere tilbageholdende med roserne end privatkunderne, men både for Dragsholm Sparekasse og for de 35 pengeinstitutter generelt er det gået fremad med tilfredsheden. Sidste år lå scoren på 74 begge steder, og i år er tallet oppe på 77 både i sparekassen og på landsplan. Når det gælder loyaliteten hos erhvervskunderne, ligger det lokale pengeinstitut på 80 mod et gennemsnit på 78. Sidste år var tallene henholdsvis 78 og 75.

- Jeg tror, det betyder meget, at vores kunder har så let ved at få fat i deres rådgiver, og at vi reagerer hurtigt, når kunderne har brug for os. Herudover er vi blevet mere synlige i vores område, og vi er et godt lokalt alternativ i en tid, hvor en del vælger at rykke over i et mindre pengeinstitut, siger Claus Sejling.

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk