14. juni 2021
Direktør i Dragsholm Sparekasse Claus Sejling  understreger, at man forsøger at hjælpe alle  pengeinstituttets  kunder. Foto: Mie Neel
Direktør i Dragsholm Sparekasse Claus Sejling understreger, at man forsøger at hjælpe alle pengeinstituttets kunder. Foto: Mie Neel
Foto: Mie Neel
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Sparekasse: Vi hjælper så mange som vi overhovedet kan

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

OBS! Denne artikel er en betalingsartikel og kan derfor kun læses af abonnenter eller mod betaling.

Sparekasse: Vi hjælper så mange som vi overhovedet kan
Opdateret 08. april 2020 kl. 08:17
Odsherred - 08. april 2020 kl. 06:47
Af Torben Andersen

Statsminister Mette Frederiksen (S) anerkendte mandag aften, at mange pengeinstitutter har udvist samfundssind ved at give kreditter under corona-krisen, men hun pegede også på, at det ikke gjaldt alle. Direktør i Dragsholm Sparekasse Claus Sejling brød sig ikke om statsministerens ord til pengeinstitutterne.

arrow Læs også: Sparekasse øger overskuddet og kunder strømmer til

- Jeg synes, det var en ærgerlig melding, som statsministeren kom med på pressemødet. Vi forsøger at hjælpe alle de kunder, som for nærværende er udfordret, og giver både kreditforhøjelser, kreditforlængelser, ydelsesudsættelser osv. Og vi gør det på en sådan måde, at vi kan nå at komme omkring de kunder, som har brug for hjælp her og nu. Samtidig ændrer vi ikke på vores prispolitik, fordi kunderne nu er i vanskeligheder. I sidste ende har både kunderne og vi brug for, at vi kommer godt og sikkert igennem krisen. Og det gør vi jo ikke, hvis vi dræner kunderne for likviditet, siger Claus Sejling og understreger, at sparekassen forsøger at hjælpe så mange kunder som overhovedet muligt.

Med lukning af mange virksomheders aktiviteter helt frem til 10. maj vil der ganske givet være en række af sparekassens lokale kunder, som får udfordringer.

- Men vi håber og tror på, at vi ved fælles hjælp kan få så mange som muligt gennem krisen både med hjælp fra os og med hjælp fra de forskellige hjælpepakker, som er sat i værk, siger Claus Sejling, som anbefaler både erhvervsdrivende og lønmodtagere at søge rådgivning hos deres pengeinstitut, og samtidig sørge for at få hjælp hos revisor til at bruge de forskellige hjælpepakker bedst muligt.

- Det er altid en god idé at være i god tid og reagere, før problemerne tårner sig op, siger han.

Claus Sejling mener, at det endnu er for tidligt at sige noget afgørende om, hvordan krisen kommer til at påvirke sparekassens økonomi.

- For så vidt angår tilgangen af nye kunder og dermed nysalget, så er det klart, at der vil vi få en betydelig nedgang i den kommende periode i forhold til før Coronakrisen. Så det vil afspejle sig i vores regnskaber senere på året, siger han.

Dragsholm Sparekasse har valgt at holde sine afdelinger lukkede for fysiske møder, men håndterer alle kundehenvendelser via telefonmøder.

- Samtidig er vi selv meget proaktive over for vores kunder, og kontakter dem løbende med hensyn til at afdække de forskellige udfordringer, som kunderne sidder med. Så indtil videre synes jeg, vi er på forkant med situationen, siger Claus Sejling, som erkender, at økonomien er svær for mange i øjeblikket.

- Men vi vil her i Dragsholm Sparekasse gøre alt for at leve op til vores mål om at hjælpe de lokale erhvervsdrivende og lønmodtagere så godt som muligt gennem krisen, pointerer han.

arrow Indlån presser: Indfører negativ rente i 2021
26. august 2020 kl. 15:48 Opdateret: kl. 15:31
arrow Pengeinstitut klar med corona-hjælpekasse på 2,7 mio. kr.
26. august 2020 kl. 13:11 Opdateret: kl. 15:28
arrow Kunderne strømmer til sparekasse
26. august 2020 kl. 08:11 Opdateret: kl. 08:55
Er du tryg ved ikke at skulle gå med mundbind mere?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk