9. december 2019
Især mindre og mellemstore virksomheder har vist interesse for at forsikre mod dårlige omtale, som fra tid til anden hærger Facebook i form at såkaldte shitstorms.
Især mindre og mellemstore virksomheder har vist interesse for at forsikre mod dårlige omtale, som fra tid til anden hærger Facebook i form at såkaldte shitstorms.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: 100 har forsikret sig mod shitstorm

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

100 har forsikret sig mod shitstorm
Opdateret 10. august 2016 kl. 06:49
Nordsjælland - 09. august 2016 kl. 04:00
Af Palle Høj
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Siden forsikringsselskabet TopDanmark i starten af 2016 lancerede en ny forsikring mod dårlig omtale på især sociale medier har knap 100 virksomheder tegnet forsikringen. Det oplyser Lars Boch, chef for Topdanmark Erhverv, til Frederiksborg Amts Avis.

De såkaldte shitstorms hærger især på Facebook, hvor brugerne ikke holder sig tilbage, hvis en virksomhed først og bragt sig i alvorlig unåde, uanset om det er begrundet eller ej.

- De fleste af de kunder, som har opsøgt os om forsikringen, har selv haft oplevelser i den retning eller haft det tæt på i deres omgangskreds, forklarer Lars Boch.

Forsikringen hjælper i al sin enkelhed virksomhederne med at håndtere dårlig omtale, både på sociale medier og digitale sider.

- Man kan ikke få dårlige anmeldelser til at forsvinde, men man kan være med til at give et mere nuanceret billede, end det som en shitstorm ofte tegner og få aktiveret andre kunder, der har gode oplevelser, siger Lars Boch til Frederiksborg Amts Avis.

Store virksomheder med egne velfungerende kommunikationsafdelinger har ikke det samme behov som mindre og mellemstore virksomheder, der sjældent er rustet til et stort stormløb. Interessen for forsikringen samler sig derfor mest hos de virksomheder, der ikke selv har et beredskab i baghånden. De kan med en forsikring hente ekstern assistance fra eksperter på området.

Det samme gør sig gældende, når virksomheder bliver udsat for hackerangreb. I september sidste år lancerede TopDanmark en såkaldt cyber-forsikring, der hjælper virksomheder med at retablere data og dækning af udgifter til at genoprette computersystemer, efter at hackere har været på spil.

- Den forsikring har på nuværende tidspunkt solgt rigtig godt og vi mærker en stigende tendens til at cyberforsikring og shitstormforsikring bliver solgt sammen, siger Lars Boch,

Rent praktisk dækker TopDanmarks forsikring ekstern bistand, både ved hackerangreb og shitstorms,