18. november 2018
Designer Thomas Bickham, der blandt andet er kendt for programmet "De fantastiske fem", har i samarbejde med Juveler Mads Heindorf kreeret tre halsbånd i barberet Saga mink. Salget går ubeskåret til tigertrillingerne i Zoopark i Næstved.
gallery icon

Se billedserie

Designer Thomas Bickham, der blandt andet er kendt for programmet "De fantastiske fem", har i samarbejde med Juveler Mads Heindorf kreeret tre halsbånd i barberet Saga mink. Salget går ubeskåret til tigertrillingerne i Zoopark i Næstved.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Smykkesalg skal redde tigertrillinger fra døden

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Smykkesalg skal redde tigertrillinger fra døden
Opdateret 18. september 2012 kl. 08:23
Næstved - 17. september 2012 kl. 06:01
Af Mia Than West
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk
Zoopark i Næsted fik i starten af maj tre nye beboere. Den bengalske tiger Raja fik tigertrillinger med hannen Elvis, og det har betydet, at pladsen i det store tiger-anlæg er ved at være lidt trang. Om dagen går Raja sammen med sine unger i anlægget, mens deres bror Shami og Elvis går i anlægget om aftenen og natten. Men når tigerungerne bliver store, kan de ikke længere gå sammen med deres mor.

For at forhindre, at tigerungerne bliver aflivet, har designer Thomas Bickham, der blandt andet er kendt for programmet "De fantastiske fem" i samarbejde med juveler Mads Heindorf kreeret tre halsbånd i barberet Saga mink. Halsbåndende er designet til kæledyr, men kan forandres efter ønske, så de også kan bæres af en kvinde. De koster 500.000 kroner stykket, og overskuddet fra salget går ubeskåret til Zoopark.

- Tigerungerne er jo lidt ud over det sædvanligt nuttede. Da jeg så dem, tænkte jeg, at vi måtte gøre noget hurtigt. Hvis man skaber et produkt, kan man måske skaffe nogle flere penge, så man kan redde tigerungerne, siger Thomas Bickman, der trods den høje pris er sikker på, at smykkerne nok skal blive solgt - formentlig til kendte stjerner eller større virksomheder i udlandet.

- De ting jeg laver henvender sig til en bestemt type mennesker. Der findes faktisk mennesker i verden, der ikke er ramt af finanskrisen, og som er ubegrænsede i deres tilgang til livet. Mange har lige som mig og forkærlighed for dyr, og jeg er sikker på, at det nok skal lykkes, konstaterer han.

Læs mere i Sjællandske mandag.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk