10. december 2018
Anna Pepke svarer på borgernes spørgsmål om sortering af husholdningsaffald. Fotos: Anna C. Møhl
gallery icon

Se billedserie

Anna Pepke svarer på borgernes spørgsmål om sortering af husholdningsaffald. Fotos: Anna C. Møhl
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Skrald, det er Anna

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Skrald, det er Anna
Opdateret 20. september 2018 kl. 12:47
Næstved - 20. september 2018 kl. 11:06
Af Anna C. Møhl
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Telefonen ringer: Skrald, det er Anna.

arrow Læs også: Skraldefarce fortsætter - henter det forkerte affald

Anna Pepke er en af de otte medarbejdere, der er blevet ansat i Næstved Kommunes pop-op callcenter.

En større ændring af skraldeordningen træder i kraft 1. oktober og der er travlt i callcentret.

- Hvorfor i alverden skal jeg putte madaffald i en plasticpose? Det giver jo ingen mening overhovedet.

- Hvorfor har jeg ikke fået de nye skraldebeholdere?

Sådan lyder nogle af dagens spørgsmål fra borgerne.

Anna Pepke har den fordel, at hun godt kan lide at tale med mennesker.

- Der er ikke to dage, der er ens, siger hun og fortæller, at et opkald, der egentlig handler om affaldssortering, kan ende med at handle om noget helt andet. For eksempel de elendige bananfluer, der har invaderet manges køkkener.

Læs mere i Sjællandske.

arrow Affaldschef skruer bissen på
15. november 2018 kl. 17:30 Opdateret: kl. 13:16
arrow Ultimatum til skraldefirma: Tøm eller betal ekstraregning
15. november 2018 kl. 05:42 Opdateret: kl. 16:28
arrow Hel landsby glemt af skraldemænd
14. november 2018 kl. 19:01 Opdateret: kl. 14:38

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk