23. september 2020
Kontaktcentret kommer til at ligge i Borgerservice på Kvægtorvet.
Kontaktcentret kommer til at ligge i Borgerservice på Kvægtorvet.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Kommunen dropper lukkedag: Åbner telefonen på fuld tid

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Kommunen dropper lukkedag: Åbner telefonen på fuld tid
Næstved - 10. december 2019 kl. 17:26
Af Anna C. Møhl
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Siden 2010 er man blevet mødt af en teleforsvarer, der oplyser, at kommunens telefoner holder onsdagslukket. Men nu skal der tales med borgerne - også om onsdagen. Næstved Kommune dropper den ugentlige lukkedag for telefoniske henvendelser.

arrow Læs også: Forslag: Borgerservice med tidsbestilling og mindre åbningstid

Byrådet har en erklæret mission om at »komme tættere på borgerne«. Det betyder, at kommunalt ansatte skal huske, hvem de er ansat af. Som borger skal man ikke føle, at man bliver fejet af og får et nej som standardsvar. Som det for eksempel skete i sommer, da arrangøren af en gratis operakoncert på Gasværksgrunden ved den frilagte Suså bad om lov til at spærre Havnegade af en onsdag aften.

Automatik-reaktionen fra kommunen var: Nej, det kan ikke lade sig gøre. Ved nærmere eftertanke og en opringning fra en højt placeret politikerne kunne det lige pludselig godt lade sig gøre at spærre af for støjende lastbiler i fire timer.

Det kan i nogle tilfælde være en drøj omgang at skulle ringe til kommunen og komme i kontakt med den rette medarbejder. Tit hænger man længe i telefonen, og når man endelig kommer igennem, stilles man om. Og om. Og om.

Det skal der gøres noget ved, har Byrådets økonomiudvalg besluttet. Når man ringer på kommunens hovednummer - 5588 5588 - skal en medarbejder straks svare: »Næstved Kommune, hvad kan jeg hjælpe med?«

For at imødekomme borgernes spørgsmål om alt fra byggetilladelser til udbetaling af pension, skal der oprettes et såkaldt kontaktcenter. Her vil borgerne mandag til fredag blive mødt af en medarbejder, som i stedet for at stille om og om, får adgang til den specifikke sag og kan besvare borgerens spørgsmål. Borgmester Carsten Rasmussen (S) siger, at medarbejderne i kontaktcentret hurtigt kan søge oplysninger og skaffe et svar til borgerne med det samme.

- Borgerne skal opleve, at de ikke bare bliver stillet om og om, siger han.

Kontaktcentret forventes at åbne 1. maj 2020.

arrow Borgerservice lukket i to dage
29. september 2017 kl. 14:16 Opdateret: kl. 08:40
Har debatten om sexisme taget overhånd?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk