16. oktober 2021
Diskoteket Crazy Daisy og cocktailbaren Glød er blevet solgt til nattelivskoncernen Rekom men fortsætter med samme bestyrere og ansatte, som om intet var hændt. Fotos: Helle Hansen
gallery icon

Se billedserie

Diskoteket Crazy Daisy og cocktailbaren Glød er blevet solgt til nattelivskoncernen Rekom men fortsætter med samme bestyrere og ansatte, som om intet var hændt. Fotos: Helle Hansen
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Crazy Daisy som altid

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

OBS! Denne artikel er en betalingsartikel og kan derfor kun læses af abonnenter eller mod betaling.

Crazy Daisy som altid
Næstved - 15. december 2019 kl. 21:29
Af Helle Hansen

Godt nok har diskoteket Crazy Daisy og cocktailbaren Glød fået ny ejer, men det er ikke noget, som gæsterne kommer til at mærke.

arrow Læs også: Diskotek får bøde for ulovlig markedsføring

- Crazy Daisy forbliver det samme, forsikrer 24-årige Simon Rubæk, der de senere år har været bestyrer af diskoteket sammen med barndomsvennen Alexander Slemming, ligeledes 24 år.

Medejere og bestyrere

De to Næstved-gutter blev medejere af diskoteket i efteråret 2016, da Lars Børsting blev direktør i Næstved Cityforening og i den forbindelse skulle sælge stedet i Grønnegade. De startede med at købe 10 procent hver, og her i efteråret 2019 var de nået op på hver 25 procent, mens Lars Børsting stadig ejede den anden halvdel. Der var indgået en aftale om, hvordan resten af overdragelsen skulle foregå, men så kom Rekom. 20. november købte nattelivskoncernen Rekom 18 barer og diskoteker fra netværket Nox Networks, her i blandt Næstveds Crazy Daisy og Glød.

Ja til at sælge

Lars Børsting startede Crazy Daisy i Næstved tilbage i 1996 og var i 2016 eneejer af Crazy Daisy og Glød, da han begyndte på et generationsskifte i virksomheden. Ifølge Lars Børsring har det i høj grad været Simon Rubæk og Alexander Slemmings beslutning, om diskoteket skulle med i handlen med Rekom eller forblive selvstændigt.

- Vi sagde ja til at sælge, fordi det er en fordel for os og alle vores medarbejdere at have en stor professionel organisation i ryggen, siger Alexander Slemming.

- Rekom har et sindssygt stort personaleudviklingsprogram, som vil gøre det mere attraktivt at arbejde her, nævner Alexander Slemming som en af fordelene.

Mere attraktivt

Crazy Daisy har et par fuldtidsansatte ud over de to bestyrere, men ellers er resten unge timelønnede. Dem er der cirka 50 af.

- Det, Rekom har købt, er det vi kan hernede, pointerer Alexander Slemming, så deres rolle ændrer sig ikke.

- Vi vil stadig stå for den daglige drift, og det er stadig os, man skal ringe til, hvis man skal booke et bord, siger Simon Rubæk.

- Det er et nyt eventyr, der starter her. Rekom er som en raket på vej til månen, og det er sindssygt sjovt at være med fra start, siger Simon Rubæk med henvisning til Rekoms ambitioner om at blive Europas største barkoncern.

Den største dag

Men lokalt er Crazy Daisy som hun altid har været. En gang næste år kommer der en app men fordele til loyale kunder, men nærmeste fremtid byder på årets største dag, første juledag.

- Den 25. december er suverænt den største dag på året. Når folk kommer hjem fra København for at fejre jul med familien og så skal mødes med vennerne, når julefrokosten er overstået, siger Simon Rubæk.

28. december kommer Node og giver koncert på Crazy Daisy, hvor der årligt er omkring 50.000 besøgende. I almindelige uger er her kun åbent fredag og lørdag, men december er den helt store måned med 18-19 åbningsdage på grund af juleferien.

arrow Sig farvel til citychefen
18. december 2019 kl. 11:28 Opdateret: kl. 09:52
arrow Crazy Daisy solgt
10. december 2019 kl. 18:40 Opdateret: kl. 11:36
Rejser du til udlandet i år?
 

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk