15. december 2019
I to uger har Kvickly haft »Scan og Betal«-kasser, hvor kunderne handler ind med mobiltelefonen. Varehuschef Thomas Birksø demonstrerer her, hvordan det foregår . Fotos: Kim Palm
gallery icon

Se billedserie

I to uger har Kvickly haft »Scan og Betal«-kasser, hvor kunderne handler ind med mobiltelefonen. Varehuschef Thomas Birksø demonstrerer her, hvordan det foregår . Fotos: Kim Palm
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Bliv din egen kassedame: Scan og betal i Kvickly

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Bliv din egen kassedame: Scan og betal i Kvickly
Næstved - 19. juli 2019 kl. 13:52
Af Kim Palm
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Claes Elkær Olsen har købt tomat, agurk, tun, icebergsalat, mælk og burgerboller og springer køen over.

arrow Læs også: Bilka bygger om

I stedet scanner han selv sine varer og betaler med mobiltelefonen. Det sker med Coops app »Scan og Betal«.

- Skidesmart. Især når der er lang kø henne ved kasserne og folk har fyldt indkøbsvognen med mad til hele weekenden. Bare ærgerligt den ikke tager flaskeboner, så nu skal jeg op og stå i kø ved kassen for at få mine penge, siger han.

I løbet af den halve time Sjællandske er i Kvickly er Claes Elkær Olsen den eneste kunde, der benytter appen, som er Coops svar på fremtidens måde at handle på. De øvrige kunder foretrækker at stå i kø ved kassen.

- Det er ny teknologi og det er altid svært at vænne kunderne til noget nyt. Sådan var det også da de første selvbetjeningsbutikker blev indført. Målet er i første omgang at tre procent af omsætningen sker via »Scan og Betal« og det når vi, siger varehuschef i Kvickly, Thomas Birksø.

Den nye betalingsmodel som snart er fuldt udrullet i samtlige Coops 1.100 butikker landet rundt. Og Thomas Birksø har selv været med i den arbejdsgruppe, der har udviklet betalingsløsningen, som skal forandre vores måde at handle på.

I modsætning til Bilka og Føtex, hvor kunderne også har mulighed for at springe køen over ved selv at scanne deres varer, satser Coop nemlig massivt på mobiltelefonen, der forvandler kunderne til virtuelle og håndholdte kassedamer.

- Der er to modeller. Enten vælger du at scanne din QR-kode ved indgangen. Herefter scanner du løbende de varer du vil købe og kan lægge dem i en taske eller pose med det samme. Til sidst går du hen til kassen og scanner en ny QR-kode for at betale. Du kan også vælge at lægge varer i kurven lige som du plejer og scanne hver enkelt vare ind ved scan-selv kassen for til sidst at betale med appen, siger Thomas Birksø, der afviser at scan-selv kasserne er en spareøvelse.

- Vi har ikke fyret en eneste kassemedarbejder. Tværtimod. Målet er at få mere personale ud på gulvet og trimme butikkerne og servicere kunderne, siger Thomas Birksø.

Læs resten af artiklen i Sjællandske.

arrow Lokal mand ny varehuschef i Bilka
02. oktober 2019 kl. 14:04 Opdateret: kl. 10:39
arrow Hjemløs stjal tøj i Bilka
18. september 2019 kl. 14:05 Opdateret: kl. 14:05
arrow Bilbanko med et musikalsk tvist
11. august 2019 kl. 20:00 Opdateret: kl. 16:28

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk