17. november 2019
Det er vigtigt, at du træner under et vægttab for at bevare så meget muskelmasse som muligt.
Det er vigtigt, at du træner under et vægttab for at bevare så meget muskelmasse som muligt.
Foto: Pressmaster/Colourbox
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Slankekur: Derfor går din forbrænding ned

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Slankekur: Derfor går din forbrænding ned
Lev sundt - 20. oktober 2019 kl. 14:47
Af Søren Arildsen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Har du også oplevet, at det bliver mere og mere svært at tabe sig, jo længere en slankekur varer.

Det er der en naturlig forklaring på:

I takt med at du taber vægt vænner kroppen sig til at producere mindre stofskiftehormon, hvilket resulterer i, at din forbrænding falder.

arrow Læs også: Se her hvor mange kalorier du har brug for

Forbrændingen går aldrig helt i stå, men kan godt falde betydeligt. I de værste tilfælde helt op mod 15 procent.

Derfor er det også væsentligt, at du undervejs i et slankeforløb enten reducerer dit indtag af fødevarer, så det svarer til din forbrænding eller sætter din forbrænding op ved at være ekstra fysisk aktiv.

Også efter du er stoppet med en slankekur er det vigtigt at have for øje, at du ikke igen kan spise de samme mængder mad som før kuren.

Du oplever under alle omstændigheder det største vægttab i starten af en slankekur. Det skyldes, at du mister en del væske, når du skærer ned på dit energiindtag.

Værd i øvrigt opmærksom på, at et hurtigt vægttab kan betyde, at du også taber muskelmasse. Derfor er det vigtigt, at du træner for at opretholde din muskelstyrke, mens du er i gang med et vægttab (Mindre muskelmasse betyder, at forbrændingen går yderligere ned).

arrow Så meget kræver det at forbrænde en avocado
13. oktober 2019 kl. 14:01 Opdateret: kl. 11:01