2. august 2021
Der er masser af muligheder for at træne i naturen. Her får du en række øvelser, hvor du kan bruge en bænk som træningsredskab.
Der er masser af muligheder for at træne i naturen. Her får du en række øvelser, hvor du kan bruge en bænk som træningsredskab.
Foto: Colourbox
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Kom i form - brug en bænk

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Kom i form - brug en bænk
Lev sundt - 28. februar 2021 kl. 13:20
Af Søren Arildsen

Corona-restriktionerne holdes os fortsat væk fra idrætshaller, svømmehaller og fitnesscentre. Men det betyder ikke, at vi bare skal blive nogle slappe sofakartofler.

For lige uden for døren findes der masser af muligheder for at holde sig i form - også i en coronatid.

Du bruge naturen til at gå, løbe, cykle eller styrketræne.

Vil du i gang med at styrke dine muskler, så behøver du ikke et større træningsarsenal i form at vægte, kettlebelts eller avancerede træningsredskaber. Det er nok at finde en bænk, og så bruge kroppens egen vægt til at gennemføre en række øvelser.

I nedenstående video kan du netop se, hvordan du ved hjælp af en bænk kan gennemføre fem effektive øvelser, der rammer alle kroppens store muskelgrupper.

Det eneste du skal sørge for er, at finde en bænk, som står så fast, at den ikke kan vælte undervejs.

Fem øvelser

Her får du fem øvelser. Lav ti gentagelser af hver øvelse. Gentag øvelserne indtil du har gennemført 3-5 runder.

1. Øvelse for lår og baller
2. Dips hvor du styrker dine tricepsmuskler
3. Maveøvelse
4. Baller, bagside af lår og nederste del af ryggen
5. Armstrækninger.

Øvelserne præsenteres af Sara Wammen, der er uddannet ergoterapeut og personlig træner. I hendes virksomhed tilbyder hun træningsforløb for både private og virksomheder.

Du kan læse mere om Sara Wammen her

Vil du gerne arbejde mere hjemmefra?