25. januar 2020
Drikker du for meget. Tjek selv tegnene, som Alkohollinjen har oplistet.
Drikker du for meget. Tjek selv tegnene, som Alkohollinjen har oplistet.
Foto: lOvE lOvE/Colourbox
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: 6 tegn på, at du bør sænke dit alkoholforbrug

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

6 tegn på, at du bør sænke dit alkoholforbrug
Lev sundt - 12. december 2019 kl. 14:00
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Nogle gange kan det være svært selv at afgøre, om man får mere inden for vesten end godt er. Eller har trang til alkohol oftere end andre.

Alkohollinjen har oplistet seks tegn på, at man nok får for meget alkohol og bør sænke forbruget.

arrow Læs også: Tip til en god jul uden for meget alkohol
De 6 tegn

1. Du drikker hurtigere end andre i selskabet – dit glas er tomt længe før de andres

2. Du drikker ofte, når du er alene

3. Dine tanker kredser tit om alkohol, og du planlægger aktiviteter efter, om det er muligt at drikke

4. Du fortæller ikke hele sandheden om, hvor meget du generelt drikker eller har drukket ved en bestemt lejlighed, hvis nogen spørger

5. Du drikker alkohol for at slappe af, muntre dig selv op eller for bedre at kunne sove

6. Du har haft flere dage, hvor du har drukket alkohol, end uden alkohol den seneste måned

7. Dit forbrug stiger over en længere periode, og du kan tåle mere, før du føler dig påvirket

Kilde: Bjarne Stenger Elholm, leder af Alkolinjen.

For at få et mere nuanceret billede af dit eget alkoholforbrug, kan du tage testen på www.alkohologsamfund.dk/alkotest

arrow Sådan undgår du et alkoholproblem i december
12. december 2019 kl. 13:16 Opdateret: kl. 11:22