24. november 2017
Foreløbig skitse af den 15 meter brede underføring, som i fremtiden skal lede fodgængere og cyklister under jernbanen og forbinde Køge by med havnen. Illustrationen viser, hvordan underføringen kan indpasses, uden at Teaterbygningen rives ned.
gallery icon

Se billedserie

Foreløbig skitse af den 15 meter brede underføring, som i fremtiden skal lede fodgængere og cyklister under jernbanen og forbinde Køge by med havnen. Illustrationen viser, hvordan underføringen kan indpasses, uden at Teaterbygningen rives ned.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Underføringen fortalt i tegninger

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Underføringen fortalt i tegninger
Køge - 16. maj 2017 kl. 14:45
Af Torben Thorsø
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Køge Kyst går meget snart i gang med de forberedende arbejder til en ny bred underføring under jernbanen midt i Køge.

Arbejdet medfører blandt andet, at jernbaneoverkørslen lukkes for fodgængere i fire måneder, så man skal gå ad andre ruter. Forbindelsen skal binde Køges bymidte tættere sammen med havnen på tværs af jernbanen - gennem en femten meter bred underføring for fodgængere og cyklister. De forberedende arbejder med underføringen varer frem til oktober måned, hvorefter projektet holder pause.

- Det arbejde vi laver nu, skal gøre det muligt for os på et senere tidspunkt at anlægge selve underføringen. Når den en gang er færdig, vil vi have en helt ny forbindelse mellem bymidten og Søndre Havn, der samtidig er et nyt byrum og mødested midt i Køge, siger Køge Kysts projektdirektør Tove Skrumsager Frederiksen.

Køge Kyst har udarbejdet en række tegninger, der forklarer hele processen.

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk